کد خبر: ۲۳۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 18
تقریبا ۹۵ درصد از داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود، اما پنج درصد از داروهای کشور نیز وارداتی هستند که عمدتا به داروهای بیماران خاص و داروهای گران قیمت مربوط می‌شوند و به همین دلیل هم ۳۰ درصد از ارزش دارویی کشور را به خود اختصاص می‌دهند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به شکل‌گیری شهرک صنعتی دارویی برکت، گفت: این شهرک صنعتی ایجاد شد تا بتواند با حداکثر توان بخشی از پنج درصد داروهای وارداتی را پوشش دهد.


به گزارش شفا آنلاین: محمد مخبر در حاشیه آیین بهره‌برداری از طرح ملی شهرک صنعتی دارویی برکت، با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از بحث‌های جدی در اقتصاد مقاومتی، بحث امنیت در حوزه دارویی است. به همین دلیل در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از چند سال قبل که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، شکل‌گیری شهرک صنعتی دارویی <Pharmaceutical Industrial Town>برکت هم انجام شد.

وی افزود: تقریبا ۹۵ درصد از داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود، اما پنج درصد از داروهای کشور نیز وارداتی هستند که عمدتا به داروهای بیماران خاص و داروهای گران قیمت مربوط می‌شوند و به همین دلیل هم ۳۰ درصد از ارزش دارویی کشور را به خود اختصاص می‌دهند. بر همین اساس یکی از سیاست‌هایی که در دستور کارمان قرار دادیم این بود که بتوانیم این پنج درصد را پوشش دهیم تا اولاً  دشمن نتواند در این اقلام با ما تقابل کند و دوما قیمت تمام شده این داروها را کاهش دهیم. به عنوان مثال در یکی از داروهایی که در دو سال گذشته در حوزه سرطان تولید کردیم، در سال ۹۷ نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان پول کمتری از جیب بیماران سرطانی خارج شد.

مخبر ادامه داد: بنابراین این شهرک صنعتی ایجاد شد تا بتواند با حداکثر توان، بخشی از پنج درصد داروهای وارداتی را پوشش دهد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، با بیان اینکه این شهرک در ۲۰۰ هکتار شکل گرفته و تعداد زیادی از شرکت‌های خصوصی اعم از داخلی و خارجی در آن حضور پیدا کرده‌اند، افزود: بر اساس برنامه‌ای که با محوریت ستاد تدوین کرده‌ایم، امیدواریم ظرف یک سال و نیم آینده بتوانیم  به میزان ۵۰۰ میلیون دلار از واردات در حوزه مواد اولیه و دارو جلوگیری کنیم. در این شهرک امکانات خوبی فراهم شده و بنده از همین جا از تولید کنندگان دارو دعوت می‌کنم که بیایند و ما به آنها امکانات ارائه دهیم.

مخبر  با بیان اینکه ما به دنبال این نیستیم که از حوزه دارو انتفاعی به سمت ستاد بیاید، گفت: بلکه می‌خواهیم قیمت تمام شده دارو به ویژه برای بیماران خاص کاهش یابد. در عین حال قطعاً شهرکی با این امکانات در منطقه هم کم نظیر است و حتی می‌تواند با صادرات دارو، بخشی از نیاز به داروی منطقه را هم برطرف کند.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: