کد خبر: ۲۳۴۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 18
هر نوع سوءاستفاده از افرادی که توانایی اداره امور خودشان را نداشته باشند، مبنای قانونی و شرعی نداشته و باید با اطفال فراخور شرایط و ظرفیت‌های خودشان و همچنین باید متناسب با شأن و شخصیتشان مورد مهر، محبت و عاطفه قرار بگیرند
شفا آنلاین>اجتماعی>عضو هیئت رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه استفاده ابزاری از کودکان در صنعت تبلیغات آینده آنها را تهدید می‌کند، گفت: نهاد‌های حمایتی به موضوع مدلینگ کودکان ورود کنند.

به گزارش شفا آنلاین، یحیی کمالى پور با اشاره به افزایش پدیده مدلینگ(modeling) کودکان، گفت: هر نوع سوءاستفاده از افرادی که توانایی اداره امور خودشان را نداشته باشند، مبنای قانونی و شرعی نداشته و باید با اطفال فراخور شرایط و ظرفیت‌های خودشان و همچنین باید متناسب با شأن و شخصیتشان مورد مهر، محبت و عاطفه قرار بگیرند.   

استفاده ابزاری از کودکان در صنعت تبلیغات آینده آنها را تهدید می‌کند
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شوراى اسلامى با بیان اینکه استفاده ابزاری از کودکان آینده آنها را به مخاطره می‌اندازد، افزود: کودکی که با تصورات حاضر در دنیای مدلینگ رشد می‌کند، پس از ورود به جامعه و مواجهه با واقعیت‌های زندگی سرکوب می‌شود.

کمالی پور با انتقاد از استفاده ابزاری از کودکان در امورات تبلیغاتی و مدلینگ تاکید کرد: خانواده‌ها نباید به بهانه مدلینگ، بچه‌هایشان را بازیچه دست دیگران کرده و ناخواسته در گردابی اندازند که بیرون آمدن از آن نا ممکن است. از طرفی هیچ دستگاه‌ و فردی نباید از تبلیغاتی استفاده کند که به کودک و آینده‌اش آسیب وارد شود.

نهاد‌های حمایتی به موضوع مدلینگ کودکان ورود کنند
عضو هیئت رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اعلام اینکه نهاد‌های حمایتی چون بهزیستی و نهاد‌های متولی کودکان باید به موضوع مدلینگ و سوءاستفاده تبلیغاتی از کودکان ورود کنند، تصریح کرد: بنده این موضوع را نه تنها تعریف و تمجید کودکان به شمار نمی آورم بلکه نوعی آسیب می‌دانم، نهادهایی که به آسیب‌های اجتماعی(Social harm) رسیدگی می‌کنند باید به این موضوع رسیدگی کرده و در صورت عدم تمکین متخلفان، قوه قضاییه نیز می‌تواند به این موضوع ورود کرده و مانع توسعه مدلینگ و سوء استفاده تبلیغاتی از کودکان شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: