کد خبر: ۲۳۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 18
هدف اصلی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا، توانمند سازی مردم برای خودمراقبتی و مطالبه گری است که با راهبردهای مشخص در حال اجرا می باشد
شفا آنلاین>سلامت>جلسه هماهنگي و برنامه ريزي برگزاري پويش "بسيج ملي كنترل فشار خون بالا" با حضور دکتر دانائی رئیس دانشگاه، جمعی از معاونین، مدیران شبکه های بهداشت و درمان تحت پوشش دانشگاه و مدیران ستادی دانشگاه امروز بیست و هفتم خرداد ماه 98 در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر جندقی معاون بهداشتی دانشگاه با تاکید بر اجرای دقیق بسیج ملی کنترل فشارخون بالا و ارائه گزارشی از روند اجرای برنامه های کنترل فشار خون  بالا در شهرستان های تابعه دانشگاه، دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد و ستاد دانشگاه  گفت: هدف اصلی بسیج ملی کنترل فشارخون(blood pressure) بالا، توانمند سازی مردم برای خودمراقبتی و مطالبه گری است که با راهبردهای مشخص در حال اجرا می باشد.

دکتر دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن قدرانی از اقدامات اعضای کارگره بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در ستاد و شهرستانهای تابعه دانشگاه، بیان داشت: الحمدالله همکارانم با تمام توان در این دانشگاه تمام تلاش خود را در راستای اجرای این پویش ملی، شناسایی بیماری فشارخون بالا، ارتقای آگاهی مردم و  حساس جامعه به کار گرفته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، فشارخون بالا را عامل مهم بروز سکته های مغزی- قلبی و نارسایی کلیه(Kidney failure) عنوان کرد و افزود: با تشخیص به موقع و رعایت سبک زندگی سالم می توان بیماری فشارخون را کنترل و از بروز عوارض ناشی از آن جلوگیری کرد.

وی، فشارخون را یک بیماری خاموش و بی علامت، عنوان کرد و افزود: این بیماری به دلیل بی علامت بودن، بسیار خطرناک و گاه مرگبار است. بنابراین، مردم باید بی حالی و خستگی عمومی و نیز سردرد که دو نشانه شایع و مهم خطر فشار خون بالا هستند را جدی بگیرند.

وی ابراز امیدواری نمود: ان شاء الله نتایج زحمات شبانه روزی همکاران در این بسیج ملی، و افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به این بیماری، کمک شایانی به بهبود وضعیت این بیماری در جامعه نماید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در این نشست همچنین بر جلب حمایت و مشارکت سایر سازمان ها و دستگاههای اجرایی و هم جنین رصد روزانه فعالیت های مربوط به این برنامه و تلاش بیشتر برای شناسایی همه بیماران فشارخونی تاکید نمود.

 در ادامه این نشست هم اندیشی مدیران شبکه های بهداشتی و درمانی و مدیران ستادی به ارائه نقطه نظرات خود و همچنین ارائه گزارشی از روند پیشرفت این پویش ملی در شهرستانهای مربوطه پرداختند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: