کد خبر: ۲۳۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 17
رژیم غذایی دوران بارداری از اهمیتی خاص برخوردار است؛ در این بازه زمانی خاص مادر باید با قرار دادن مواد غذایی مفید و مملو از ویتامین و مواد معدنی در سبد غذایی خود، مراقب باشد تا از شروع بارداری تا زمان به دنیا آمدن فرزندش، شرایط بدنی و تغذیه‌ای خود را در بهترین حالت ممکن حفظ کند
شفاآنلاین>سلامت> مادران باردار اگر به دنبال حفظ سلامت خود و فرزندشان هستند باید از رژیم غذایی مناسبی استفاده کنند.

به گزارش شفاآنلاین، رژیم غذایی دوران بارداری از اهمیتی خاص برخوردار است؛ در این بازه زمانی خاص مادر باید با قرار دادن مواد غذایی مفید و مملو از ویتامین و مواد معدنی در سبد غذایی خود، مراقب باشد تا از شروع بارداری تا زمان به دنیا آمدن فرزندش، شرایط بدنی و تغذیه‌ای خود را در بهترین حالت ممکن حفظ کند.

در این خبر به معرفی غذایی مفیدی که باید در رژیم غذایی مادران جای داشته باشد، می‌پردازیم.

لبنیات

لبنیات سرشار از پروتئین و کلسیم است؛ این مواد غذایی کمک می‌کنند تا سلامت بدن مادر و فرزند تامین شوند، همچنین مادران می‌توانند فسفر، ویتامین B، منیزیم و زینک را از طریق لبنیات دریافت کنند.

شیر، ماست، پنیر و کشک از جمله پروتئین‌ها هستند می‌توانند تمام کلسیم مورد نیاز بدن شما را تامین کنند.

حبوبات

این دسته از مواد غذایی که شامل عدس، لوبیا، نخود و سویا می‌شوند، حجمی بالا از ویتامین B را در خود جای داده‌اند، همچنین مادران باردار(Pregnant) به کمک حبوبات می‌توانند فیبر، پروتئین، آهن، کلسیم و تمام آنچه را که بدن آن‌ها هنگام بارداری به آن احتیاج دارد را تامین کنند. مادران باردار باید حتما در رژیم غذایی خود حبوبات را قرار دهند.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین سرشار از بتاکاروتن ویتامین‌هایی است که بدن هر روزه به آن‌ها احتیاج پیدا می‌کند، همچنین در این صیفی، ویتامین A که از جمله ویتامین‌های ضروری بدن است، وجود دارد؛ به کمک سیب زمینی شیرین می‌توان سلول سازی بدن را به راحتی انجام داد.

تخم مرغ

تخم مرغ از مواد معدنی که برای بدن مفید هستند تشکیل شده است، تخم مرغ می‌تواند منبع خوبی از مواد غذایی مورد نیاز بدن باشد، همچنین پروتئین و کلسیم  موجود در تخم مرغ به بهبود سلامتی مادران باردار کمک زیادی می‌کند.

سبزیجات برگ سبز

سبزی‌های برگ سبز مانند کلم بروکلی، اسفناج و کلم پیچ از بسیاری مواد معدنی مفید برای بدن مادران باردار تشکیل شده است؛ این سبزی‌ها با داشتن فیبر، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین K، کلسیم، آهن و پتاسیم از آنتی اکسیدان زیادی تشکیل شده‌اند و به بهبود سلامت مادر و فرزند منجر خواهند شد.

آب

بدن مادران باردار در طول این دوران به یک و نیم لیتر آب در طول روز احتیاج دارد و بر همین اساس باید هر روز حدود هشت لیوان آب بنوشند، نوشیدن آب به کاهش یبوست کمک بسیاری می‌کند.

توت‌ها

خانواده‌های توت‌ها از آب، کربوهیدرات، ویتامین ‌C، فیبر و آنتی اکسیدان تشکیل شده‌اند. این میوه خوشمزه به مادران باردار کمک می‌کند تا سلامت(Health) بدنشان را تامین کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: