کد خبر: ۲۳۴۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 16
بافت برداری مجازی این دستگاه از ضایعات پوست از طریق تهیه تصاویر توموگرافی از پوست و نیز بررسی میزان سختی ضایعات پوستی انجام می‌شود. برای انجام هر دوی این امور به طور همزمان، ارتعاش ناشی از تاباندن اشعه لیزر بر روی پوست مورد بررسی قرار می‌گیرد

شفا آنلاین>سلامت>محققان دانشگاه راجرز در نیوجرسی آمریکا از تولید یک دستگاه بافت‌برداری مجازی خبر داده اند که بدون ایجاد هیچ خراشی در پوست قادر به تشخیص سرطان پوست در عرض ۱۵ دقیقه است.


به گزارش شفا آنلاین: دستگاه یادشده قادر به تشخیص عمق ضایعه و بدخیمی بالقوه تومورهای سرطانی پوست بدون استفاده از چاقوهای کوچک جراحی است.

بافت برداری مجازی این دستگاه از ضایعات پوست<Skin lesions> از طریق تهیه تصاویر توموگرافی از پوست و نیز بررسی میزان سختی ضایعات پوستی انجام می‌شود. برای انجام هر دوی این امور به طور همزمان، ارتعاش ناشی از تاباندن اشعه لیزر بر روی پوست مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استفاده از این روش فناورانه برای بررسی احتمال ابتلای افراد به سرطان پوست هم کم‌خطرتر بوده و هم برای بیماران نگرانی کمتری به همراه می‌آورد.

دستگاهی که بدین منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد، VOCT نام دارد و با تابش اشعه لیزر یک نقشه سه بعدی از عمق و پهنای ضایعه پوستی تهیه می‌کند. VOCT در نهایت با بررسی چگالی و سفتی ضایعه در مورد سرطانی بودن یا نبودن آن تصمیم می‌گیرد.

نکته مهم اینکه کل این فرایند پیچیده به تنها ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد و با استفاده از آن ابتلای چهار نفر به سرطان پوست با موفقیت تأیید شده است.تک اکسپلوریست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: