کد خبر: ۲۳۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 15
هزینه‌های طرح تحول سلامت به جز سال‌های ۹۳ و ۹۴ با توجه به مشکلات مالی که برای کشور پیش آمد دچار مضیقه شد، اما همان طور که وزیر بهداشت گفت، حمایت مالی از بیماران و عدم ارجاع آنها به خارج از بیمارستان و تامین پزشکان متخصص برای مناطق محروم با توجه به تعهد دولت و مجلس انجام خواهد شد
شفآانلاین>سلامت> معاون وزیر بهداشت گفت: در سال ۹۱ که تورم شدیدی داشتیم و در چند سال منتهی به طرح تحول سلامت پرداختی از جیب مردم ۵۴ تا ۵۸ درصد بود که در حال حاضر به ۳۵ درصد رسیده است و ما اجازه نمی‌دهیم که این میزان افزایش پیدا کند و مکلف هستیم حتی به میزان ۵ درصد آن را کاهش دهیم.

به گزارش شفاآنلاین، ایرج حریرچی روز شنبه درباره هزیه‌های طرح تحول سلامت افزود: هزینه‌های طرح تحول سلامت به جز سال‌های ۹۳ و ۹۴ با توجه به مشکلات مالی که برای کشور پیش آمد دچار مضیقه شد، اما همان طور که وزیر بهداشت گفت، حمایت مالی از بیماران و عدم ارجاع آنها به خارج از بیمارستان(Hospital) و تامین پزشکان متخصص برای مناطق محروم با توجه به تعهد دولت و مجلس انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: هنگامی که تورم در جامعه ایجاد شود خانوارها قسمت عمده هزینه‌ها را به موارد بسیار ضروری مثل خوراک اختصاص می‌دهند و از مواردی چون فرهنگ بهداشت و آموزش می‌کاهند. ما ملکف هستیم به مواردی که برای درمان بیماری‌هاست بیشتر توجه کنیم.

پرونده الکترونیک سلامت، پویا و دینامیک است

معاون کل وزارت بهداشت درباره پرونده الکترونیک سلامت نیز گفت: پرونده الکترونیک سلامت یک پدیده پویا و دینامیکی است که در همه مراحل باید رو به تکامل برسد.

وی ادامه داد: پرونده الکترونیک سلامت را می‌توان در سطوح مختلف بررسی کرد. بر اساس این سطوح، در سطح اول مردم و آحاد جامعه هستند که می‌خواهند از وضعیت خودشان اطلاع پیدا کنند و حتی در ایجاد اطلاعات مشارکت داشته باشند.

حریرچی اظهار داشت: در سطح دوم، ارائه کنندگان خدمت مثل بهورزان، پزشکان خانواده تا پزشکان متخصص و فوق تخصص و ارائه کنندگان خدمات بیمارستانی و آزمایشگاهی قرار دارند که با رعایت محرمانگی می‌توانند جهت ارتقای سلامت مردم به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

معاون وزیر بهداشت گفت: قسمت بعدی استفاده کنندگان از پرونده الکترونیک سلامت، بیمه‌ها (insurances)و پرداخت کنندگان هستند که باید سیاست‌های لازم را برای برنامه ریزی‌ها استخراج کنند و در نهایت، تمام سیاست گذارن کلان هستند که باید به کل اطلاعات دسترسی داشته باشند و در چند روز آینده خبرهای خوبی در این خصوص خواهیم داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: