کد خبر: ۲۳۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 14
یکی از وظایف مهم این اداره کل رسیدگی و و پرداخت هزینه های بیماران خاص به هر طریق ممکن است، در حالی که هزینه های دارو این گروههای هدف نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان و حتی بیشتر افزایش یافته اما در نهایت مورد توجه هستند
شفاآنلاین>سلامت> مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: طبق قرار داد و برای رفاه حال بیماران دیالیزی این بیماران می نوانند در شهرستان زنجان از سه محل بیمارستانی دانشگاهی ولی عصر (عج)، بیمارستان خصوصی بهمن، از انجمن بیماران کلیوی خدمات دریافت کنند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر خدیجه ابراهیم خانی افزود: یکی از وظایف مهم این اداره کل رسیدگی و و پرداخت هزینه های بیماران خاص به هر طریق ممکن است، در حالی که هزینه های دارو این گروههای هدف نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان و حتی بیشتر افزایش یافته اما در نهایت مورد توجه هستند

وی اظهار داشت: بررسی انجام گرفته نشان می دهد طی ماههای اخیر ۱۸ مورد بیمار دیالیزی به مجموع فعلی بیماران اضافه شده که خود هزینه های بیشتری را در درمان انان بوجود می‌آورد.

این مسئول ادامه داد: بر این مبنا به گروه تحقیقات مطالعات اداره کل وظیفه‌ای که محول شد این بود پرونده‌های این بیماران بررسی شود و اینکه چه عاملی موجب دیالیزی شدن انان شده که در صورتی که به دقت مورد توجه قرار می‌گرفتند با این مشکل مواجه نمی‌شدند.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: بیمه سلامت، سلامت محور بوده و برای پیشگیری از ابتلای مردم به انواع بیماری ها تلاش می کند و در این راستا کنترل هزینه ها، مدیریت منابع به سمت کاهش بیماری ها مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: از جمعیت ۴۰ میلیونی بیمه (Insurance)شدگان سلامت کشور ۲۲ میلیون نفر را بیمه شدگان روستایی تشکیل می دهد که خدمات متعددی برای رفاع خاطر و پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف ارائه می شود.

ابراهیم خانی افزود: برای هر روستایی سرانه خدمات بهداشتی پرداخت می شود و هم اکنون به ازای هر بیمه شده روستایی در استان زنجان بر مبنای سال ۹۶، ۱۲۶ هزار تومان سرانه به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: بیمه سلامت برای رسیدن به اهداف و آرمان های تعیین شده خود فاصله دارد و در این میان همکاری دانشگاههای علوم پزشکی نقش تعیین کننده ای دارد که این مهم در این استان وضعیت خوبی دارد اما دولت به ویژه دستگاههای متولی نیز برای کاهش یک عوامل محیطی در بروز بیماری ها (diseases)باید نقش فعال تری داشته باشند.

در زمان حاضر بیش از ۵۰ درصد از جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
۲۵ دفتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه همگانی سلامت در استان زنجان فعال است که از این تعداد ۹ دفتر در شهر زنجان و بقیه در دیگر شهرهای استان خدمات ارائه می کنند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: