کد خبر: ۲۳۴۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 13
محققان کانادایی در جریان یک مطالعه متوجه شده‌اند که با تجزیه و تحلیل کل ژنوم یک فرد می‌توان احتمال ابتلای وی به حمله قلبی را در آینده، پیش‌بینی کرد
شفاآنلاین>سلامت> محققان کانادایی در جریان یک مطالعه متوجه شده‌اند که با تجزیه و تحلیل کل ژنوم یک فرد می‌توان احتمال ابتلای وی به حمله قلبی را در آینده، پیش‌بینی کرد.

به گزارش شفاآنلاین، در این تجزیه و تحلیل‌ها که به اصطلاح «نمره خطر چند ژنی» خوانده می‌شوند، شاخص‌های بیماری قلبی - نشانگرهای زیستی ژنتیکی - به همراه کل نقشه ساخت (بلوپرینت) ژنتیکی فرد (یا ژنوم) جستجو می‌شود.

محققان خاطر نشان کردند که این آزمایش نمره خطر چند ژنی همانند داشتن یک عکس فوری از کل واریان ژنتیکی است که در دی. ان. ای یک فرد یافت می‌شود و می‌تواند ابزار قدرتمندتری برای پیش بینی خطر ابتلای فرد به بیماری باشد. این آزمایش به محققان در تشخیص بهتر خطر بالا و یا پایین ابتلای فرد به یک مشکل (Problem)قلبی کمک می‌کند.

همچنین با استفاده از ابزاری مانند آزمایش نمره خطر چند ژنی، بیماران در معرض خطر می‌توانند زودتر تشخیص داده شوند. بنابراین می‌توان فاکتورهای شخصی خطر بیماری قلبی آنها را در سنین پایین‌تر درمان کرد.

نتایج این مطالعه (Study)در مجله Circulation: Genomic and Precision Medicine منتشر شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: