کد خبر: ۲۳۴۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 12
پزشکان در مطالعه‌ای جدید دریافتند اهدای گلبول‌های قرمز خون توسط زنانی که سابقه بارداری داشته‌اند، نمی‌تواند واکنش‌های کشنده‌ای را در بیماران دریافت کننده خون به همراه داشته باشد
شفا آنلاین>سلامت>نتایج یک بررسی نشان می‌دهد اهدای خون توسط زنانی که پیش از این سابقه بارداری داشته‌اند، بی‌خطر است.

به گزارش شفا آنلاین، پزشکان در مطالعه‌ای جدید دریافتند اهدای گلبول‌های قرمز خون توسط زنانی که سابقه بارداری(Pregnancy) داشته‌اند، نمی‌تواند واکنش‌های کشنده‌ای را در بیماران دریافت کننده خون به همراه داشته باشد.

متخصصان پیش از این بر اساس بخشی از مطالعات اعلام کرده بودند: زنانی که سابقه بارداری داشته‌اند، نمیتوانند خون اهدا کنند زیرا در دوران بارداری آنتی بادی‌هایی در بدن آنان تشکیل می‌شود که با عوارض مرگباری در دریافت کننده خون همراه است. این عارضه به آسیب حاد ریوی مرتبط با تزریق خون موسوم است.

در این مطالعه پزشکان به بررسی اطلاعات بیش از یک میلیون دریافت کننده گلبول خون در آمریکا، سوئد و دانمارک پرداختند. آنها مشاهده کردند در مرگ ناشی از دریافت خون از زنانی که سابقه بارداری داشتند، زنانی که تاکنون تجربه بارداری نداشتند و نیز دریافت خون از مردان تفاوت چشمگیری وجود ندارد.

محققان این مطالعه از موسسه ملی خون، ریه و قلب آمریکا اظهار داشتند: یافته‌های بدست آمده تاکید می‌کند بقای عمر بیمارانی که خون دریافت می‌کنند با این موضوع که خون را از یک مرد، یک زن با سابقه بارداری یا زنی بدون تجربه بارداری دریافت کنند ارتباطی ندارد.

هر ساله در سطح جهان بیش از ۸۰ میلیون واحد گلبول قرمز خون اهدا می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: