کد خبر: ۲۳۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 12
در این مطالعه محققان دانشگاه یورک انگلستان دریافتند احساسات زنان باردار در مورد تغییرات بدنی شان می تواند به پیش بینی وضعیت مادر و سلامت روانی اش بعد از زایمان کمک کند
شفاآنلاین>سلامت> زنان در طول بارداری در معرض انواع تغییرات جسمی و احساسی قرار می گیرند و طبق نتایج یک تحقیق جدید، تاثیر منفی این تغییرات می تواند منجر به افسردگی بعد از زایمان شود.

به گزارش شفاآنلاین، در این مطالعه محققان دانشگاه یورک انگلستان دریافتند احساسات زنان باردار در مورد تغییرات بدنی شان می تواند به پیش بینی وضعیت مادر و سلامت روانی اش بعد از زایمان کمک کند.

«کاترین پرستون»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «زنان در طول بارداری و بعد از زایمان به طورمداوم در مورد ظاهرشان تحت استرس(Stress) هستند. از اینرو لازم است نه تنها به سلامت جسمی مادر و سلامت جنین توجه شود، بلکه باید به سلامت روان زنان هم توجه داشت.»

در این مطالعه، محققان (researchers)به بررسی بیش از ۶۰۰ زن باردار پرداختند. یافته ها نشان داد زنانی که حس مثبت بیشتری در مورد تغییرات بدن شان در طول بارداری داشتند روابط شان با شریک زندگی شان بهتر بود، نمره شان در زمینه افسردگی و اضطراب کمتر بود، و تفسیر بهتری از علائم و نشانه های بدنی شان داشتند. همچنین این زنان وابستگی مثبت تری نسبت به نوزادشان نیز داشتند.

از سوی دیگر زنانی که دارای احساسات منفی در مورد ظاهرشان در طول بارداری بودند نیاز به حمایت احساسی بیشتر در طول بارداری داشته و باید بعد از زایمان هم از نظر علائم مربوط به افسردگی بعد از زایمان تحت مراقبت باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: