کد خبر: ۲۳۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 11
کاهش فشار خون و مصرف سدیم، در کنار حذف چربی‌های ترانس از رژیم غذایی می‌تواند طول عمر ۹۴ میلیون انسان را در ۲۵ سال آینده افزایش دهد
شفا آنلاین>سلامت>محققان دانشگاه هاروارد با تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از تحقیقات مختلفی که توسط سازمان جهانی بهداشت انجام گرفته است، دریافتند کاهش فشار خون و مصرف سدیم، در کنار حذف چربی‌های ترانس از رژیم غذایی می‌تواند طول عمر ۹۴ میلیون انسان را در ۲۵ سال آینده افزایش دهد.

به گزارش شفا آنلاین، بر اساس تخمین محققان گسترش درمان فشارخون(blood pressure) بالا در میان ۷۰ درصد از جمعیت کره زمین می‌تواند طول عمر حدود ۴۰ میلیون انسان را افزایش دهد. همچنین کاهش مصرف سدیم می‌تواند منجر به افزایش طول عمر ۴۰ میلیون انسان و حذف چربی‌های ترانس از رژیم غذایی می‌تواند مانع وقوع ۱۵ میلیون مورد مرگ زودرس در اثر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی شود.

به گفته محققان انجام این اقدامات در آسیای شرقی، اقیانوسیه و جنوب آسیا و مناطق پایین‌دست صحرا واقع در آفریقا بیشترین تاثیر را خواهد داشت.

در این تحقیقات به برنامه‌ای اشاره شده است که در کالیفرنیای شمالی به اجرا درآمده و با استفاده از سیستم‌های ردگیری اطلاعات مربوط به سلامتی موجب بهبود فشار خون اعضا بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳ میلادی شده است. به گفته محققان کشورهای فقیر و دارای درآمد متوسط نیز با استفاده از برنامه‌های مشابه توانسته‌اند فشار خون بالا را کنترل و درمان کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: