کد خبر: ۲۳۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 11
زیرساخت پرونده الکترونیک سلامت که یکی از تکالیف مهم برنامه‌های پنجم و ششم توسعه است، مهیا شده و از اول تیر ماه ارائه خدمات با استفاده از پرونده الکترونیک سلامت انجام می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر بهداشت در نشست با اعضای فراکسیون امید مجلس به نمایندگان اعلام کرد که زیرساخت پرونده الکترونیک سلامت که یکی از تکالیف مهم برنامه‌های پنجم و ششم توسعه است، مهیا شده و از اول تیر ماه ارائه خدمات با استفاده از پرونده الکترونیک سلامت انجام می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، حیدر علی عابدی روز سه شنبه درباره نشست وزیر بهداشت با اعضای فراکسیون امید مجلس افزود: این نشست بسیار سودمند بود چون نقطه نظرات نمایندگان به دکتر نمکی منعکس و اقدامات وزیر و وزارت بهداشت(Ministry of Health) تشریح شد که این اقدامات برای نمایندگان امیدوارکننده بود و مورد تقدیر قرار گرفت.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت تاکید دارد که طرح تحول نظام سلامت با سه محور کاهش پرداختی از جیب بیماران، حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج و همچنین ماندگاری تیم پزشکی در مناطق محروم همچنان کار می‌کند و توجه ویژه‌ای به افزایش کیفیت خدمات دارد.

این نماینده مجلس بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه و سلامت محور دکتر نمکی در طول مدت کوتاه مسئولیت در وزارت بهداشت قابل تقدیر است. اقداماتی مانند پویش ملی کنترل فشار خون و همچنین مدارس عاری از پوسیدگی دندان قابل تحسین است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رزیدنت‌های طب سالمندی به ما منعکس کرده بودند که متاسفانه پذیرش این رشته متوقف شده و وزیر بهداشت وعده داد که این رشته مجدداً احیا شود که خبر بسیار خوبی است و در مورد توسعه مراقبت در منزل نیز دکتر نمکی برنامه‌هایی دارد که باید خدمات آن تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

عابدی گفت: امسال تعدادی پرستار برای بیمارستان‌ها استخدام می‌شوند. همچنین وزیر بهداشت به دنبال تغییر نظام پرداختی در سیستم بهداشت و درمان است که امیدواریم در اجرای این طرح موفق باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: