کد خبر: ۲۳۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 11
تعداد ۱۱ هزار پایگاه سنجش فشار خون تاکنون در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شده که از این تعداد، ۲ هزار و ۲۲ پایگاه سنجش فشار خون ثابت و سیار در دانشگاه‌ها توسط پرستاران مدیریت می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد ۲۵۰ هزار شیفت ۶ ساعته برای پرستاران در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای حضور در پایگاه‌ها جهت کنترل فشار خون هموطنان تنظیم شده است.

به گزارش شفا آنلاین، مریم حضرتی روز سه شنبه درباره فعالیت پرستاران در قالب پویش ملی کنترل فشارخون(blood pressure) بالا افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در وزارت بهداشت و در راستای برگزاری منسجم و حضور حداکثری مردم در پویش ملی کنترل فشار خون، معاونت پرستاری نیز همگام با اهداف این پویش، هماهنگی‌های لازم را در چند جلسه ویدئو کنفرانس با شورای هماهنگی پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور متشکل از مدیر پرستاری، رئیس دانشکده پرستاری، رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری، رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه آزاد و نماینده پرستاری بخش‌های خصوصی انجام داده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: تعداد ۱۱ هزار پایگاه سنجش فشار خون تاکنون در دانشگاه‌های علوم پزشکی(Medical science) ایجاد شده که از این تعداد، ۲ هزار و ۲۲ پایگاه سنجش فشار خون ثابت و سیار در دانشگاه‌ها توسط پرستاران مدیریت می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین برای چهار هزار دانشجوی گروه پرستاری و ۲۱ هزار نفر پرستار رمز عبور تعریف شده که بتوانند پس از سنجش فشار خون مراجعه کنندگان، اطلاعات هموطنان را در سامانه وارد کنند. اگرچه به دلیل محدودیت سامانه در دانشگاه‌ها، امکان ایجاد رمز عبور برای همه پرستاران مهیا نشد، اما برنامه‌ای منسجم و منظم توسط مدیران پرستاری با همکاری معاونان درمان تنظیم شده است که در هر پایگاه ۲ پرستار در شیفت صبح و عصر جهت سنجش فشار خون هموطنان حضور دارند.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی گیلان از لحاظ تعداد سنجش فشار خون افراد، دانشگاه‌های پیشرو هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: