کد خبر: ۲۳۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 10
عصر دوشنبه ۲۰ خرداد ۹۸، اولین جلسه این قرارگاه با حضور مدیران ارشد سازمان غذا و دارو، معاونان وزیر بهداشت و دیگر اعضای این قرارگاه، تشکیل شد
شفاآنلاین>سلامت>نخستین جلسه قرارگاه تامین مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی، به فرماندهی وزیر بهداشت، در محل سازمان غذا و دارو تشکیل شد.

به گزارش شفاآنلاین ، بر اساس تصمیم وزیر بهداشت و به دلیل حساسیت‌هایی که در بازار دارویی و تجهیزات پزشکی کشور وجود دارد، موضوع ایجاد قرارگاه تأمین مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی در سازمان غذا و دارو<medicine>، کلید خورد و قرار شد فرماندهی این قرارگاه با وزیر بهداشت باشد.

به دنبال این اظهار نظر وزیر بهداشت، عصر دوشنبه ۲۰ خرداد ۹۸، اولین جلسه این قرارگاه با حضور مدیران ارشد سازمان غذا و دارو، معاونان وزیر بهداشت و دیگر اعضای این قرارگاه، تشکیل شد.

آنچه مسلم است، به دنبال اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر وجود امضاهای طلایی و رانت در بازار دارو، انتظار می‌رود که در اولین جلسه این قرارگاه، شفاف سازی برنامه‌های سازمان غذا و دارو، در دستور کار قرار گیرد. زیرا، بعد از اظهار نظر وزیر بهداشت، مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو استعفا داد و به دنبال آن، مهدی پیرصالحی رئیس سازمان غذا و دارو، جای خود را به محمدرضا شانه ساز داد تا شاهد تغییر و تحول اساسی در سیاست‌های دارویی و تجهیزات پزشکی<Medical Equipment> باشیم.

وزیر بهداشت، یکی از اهداف ایجاد قرارگاه سازمان غذا و دارو را سرعت بیشتر و آرایش مناسب و جهادی جدید و بسیج در مقابله با هجمه‌ها عنوان کرده و گفته است که فرماندهی این قرارگاه با او خواهد بود تا برای شرایط پیچیده جدید، سازماندهی مناسب داشته باشیم.

سعید نمکی،  یکی دیگر از اهداف ایجاد قرارگاه سازمان غذا و دارو را،  گشودن درها به روی تولیدکنندگان و تمام ذی نفعان عنوان کرده و گفته است که نگذاریم آنها از پیچ و خم‌های بوروکراتیک اداری خسته شوند، چون سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی که جزو لاینفک آن است، نباید محلی باشد که مردم را در نظام بوروراتیک خسته کند.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: