کد خبر: ۲۳۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 10
اخیراً اصطلاحات نامناسبی در خصوص وظایف سازمانی غذا و دارو در محافل رسانه‌ای دست‌به‌دست می‌شود که بیشتر بهره‌برداری جهت‌داری از سخنان وزیر محترم بهداشت بوده که جامعه داروسازی، دست‌اندرکاران و خدمتگزاران زحمتکش حوزه غذا و دارو را هدف قرار داده است.
شفا آنلاین>سلامت>سازمان غذا و دارو اعلام کرد: گردش پرونده‌های اداری این سازمان و روند اجرائی آن‌ها تا حصول نتیجه، پس از بررسی کارشناسی، با اجماع کمیته‌های قانونی و کمیسیون‌های فنی تصمیم‌سازی و نتیجه‌گیری می‌شود و شخص یا اشخاص تأثیرگذاری در این فرآیند لحاظ نمی‌گردد.

به گزارش شفا آنلاین، سازمان غذا و دارو در پاسخ به گزارشی با عنوان "امضاهای کثیف دارویی؛ دست چه کسانی در کار است؟" که در هفتم خرداد ماه منتشر شد، در جوابیه‌ای نوشت: « سازمان غذا و دارو با هدف نظارت بر فرآیندهای تولید، توزیع، کنترل بازار دارو، واردات(Importation) و صادرات فرآورده‌های سلامت‌محور در نگاه کلان و با جامعیت همگانی تشکیل گردیده است. رسالت این سازمان نه‌تنها در موضوع دارو بلکه ایمنی غذائی، سلامت کالاهای آرایشی بهداشتی، نظارت بر مکمل‌ها، فرآورده‌های طبیعی و سنتی و همچنین مدیریت تجهیزات و ملزومات پزشکی است.

اخیراً اصطلاحات نامناسبی در خصوص وظایف سازمانی غذا و دارو در محافل رسانه‌ای دست‌به‌دست می‌شود که بیشتر  بهره‌برداری جهت‌داری از سخنان وزیر محترم بهداشت بوده که جامعه داروسازی، دست‌اندرکاران و خدمتگزاران زحمتکش حوزه غذا و دارو را هدف قرار داده است.

جناب آقای دکتر نمکی در سخنان خود با تأکید بر سلامت رویه‌های موجود در سازمان غذا و دارو، خواستار شفاف‌سازی بیشتر  فرآیندهای موجود در این سازمان شده‌اند.

در این زمینه اعلام می‌دارد که گردش پرونده‌های اداری سازمان غذا و دارو و روند اجرائی آن‌ها تا حصول نتیجه، پس از بررسی کارشناسی، با اجماع کمیته‌های قانونی و کمیسیون‌های فنی تصمیم سازی و نتیجه‌گیری می‌شود و شخص یا اشخاص تأثیرگذاری در این فرآیند لحاظ نمی‌گردد.

اصلاح این فرآیندها با تذکر بجای مقام عالی وزارت بهداشت(Ministry of Health) صورت گرفته است و دسترسی به روال اجرائی آن‌ها جهت بررسی، امکان‌پذیر هست. جلسات مربوط با حضور افراد صاحب‌نظر و دارای صلاحیت مورد تائید وزیر بهداشت، تشکیل گردیده و با رأی‌گیری اعضاء جلسه، با استقلال رأی تصمیم‌گیری می‌شود.

متأسفانه برخی افراد با سودجوئی از این جو، به دنبال انتفاع و به دست آوردن امتیازاتی فرای قانون و مقررات می‌باشند و مسیرهای غیرمتعارف را در این فضا هدف‌گیری کرده‌اند.

خوشبختانه جناب آقای دکتر نمکی و همکاران برگزیده ایشان در سازمان غذا و دارو براین باورند که در برابر ناملایمات ایستادگی کرده و سلامت جامعه را بر همه‌چیز ارجح می‌دانند و در این راستا دست یاری به مسئولین و دست‌اندرکاران دراز نموده و برای این هدف تلاش مجدانه دارند.»ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: