کد خبر: ۲۳۴۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 10
در این هدف گیری مقرر شده که ایران در سال ۱۴۰۴ به پوشش همگانی سلامت برسد و همه مردم بدون هیچ تبعیضی تمام خدمات سلامت مورد نیاز را ازجمله ارتقا سلامت، پیشگیری، درمان، توانبخشی، تسکین تمام مراحل زندگی و مرگ راحت بدون تبعیض و سختی مالی را دریافت کنند
شفاآنلاین>سلامت> معاون وزیر بهداشت گفت: در نظام سلامت فقرا و محرومین باید در اولویت درمان باشند زیرا فقرا ولی نعمت ما هستند.

به گزارش شفاآنلاین، ایرج حریرچی در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان که عصر روز گذشته برگزار شد، با بیان اینکه هدف تمام نظام های سلامت، پوشش همگانی سلامت است،  افزود: در این هدف گیری مقرر شده که ایران در سال ۱۴۰۴ به پوشش همگانی سلامت برسد و همه مردم بدون هیچ تبعیضی تمام خدمات سلامت مورد نیاز را ازجمله ارتقا سلامت، پیشگیری(prevention)، درمان، توانبخشی، تسکین تمام مراحل زندگی و مرگ راحت بدون تبعیض و سختی مالی را دریافت کنند.

معاون وزیر بهداشت عنوان کرد: مکعب سلامت بااین سوالات که چه تعداد از مردم تحت پوشش سلامت قرار دارند؟ خدمات ضرروری سلامت را تحت پوشش قرار دارند؟ و چقدر از پرداختی مردم را کاهش دادین؟ را شامل می شود.

وی با بیان اینکه براساس امار جهانی ایران در سطح جهانی در پوشش خدمات وضعیت خوبی دارد، عنوان کرد: همچنان در حمایت مالی از مردم ضعیف بوده و از متوسط جهانی کمتر هستیم و تا رسیدن به نقطه ایده ال فاصله داریم.

وی تصریح کرد: در تحقیقات به عمل امده ۷۰ درصد از کسانی که به مطب ها مراجعه می کنند، سرموقع ویزیت نمی شوند و این بی احترامی به حقوق بیماران(patients) است.

حریرچی  عنوان کرد: در خیلی از مواقع پزشکان حتی با بیماران ارتباط چشمی برقرار نمی کنند و برای یاداوری یک بیمار تنها با شماره تخت یا نوع بیماری وی را می شناسد که این امر شایسته ای نیست. وی تاکید کرد: افزایش تعداد تخت بیمارستان ها و اعضای هیئت علمی مهم است ولی تشخیص بیماری افراد در کوتاهترین زمان ممکن و کم هزینه ترین مقدار مهمتر است.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: خیلی ناراحت کننده است که از همدان بیمار خارج شود و برای درمان به شهرهای دیگر مراجعه کند، زیرا وقتی شما از پاکستان دانشجو می پذیرید پس باید نیروهای خوبی را تربیت کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: