کد خبر: ۲۳۳۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 02
بیمه تکمیلی فرهنگیان به دلیل نارضایتی که وجود داشت از شکل صندوقی باید تغییر رویکرد می‌داد، ما رایزنی با چندین شرکت را انجام دادیم و آنچه در حال حاضر ابلاغ‌ شده، بدون محدود کردن خدمات و شوک قیمتی است
شفاآنلاین>اجتماعی>چهاردهم آبان ماه سال 97 وزیر آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها از مذاکره با شرکت جدید بیمه‌ای و اعتبارسنجی آن برای خدمات‌رسانی در حوزه بیمه تکمیلی فرهنگیان خبر داد و اعلام کرد: اکنون به دنبال ارتقای کیفیت بیمه فرهنگیان هستیم تا نسبت به سال‌های قبل خدمات بهتری را به همکاران ارائه دهیم.

  به گزارش شفاآنلاین،همواره یکی از مشکلات معلمان مسائل مربوط به بیمه<Insurance> آنها بوده است. معلم‌ها سال‌هاست که بر این باورند بیمه تکمیلی‌شان از دیگر نهادها و سازمان‌های دولتی عقب‌تر است و آنها خدمات مناسبی را دریافت نمی‌کنند.

 البته وزیر آموزش و پرورش بارها تأکید کرد که تلاش می‌کند تا شرایط بیمه معلمان را ارتقا بخشد برای همین امسال مسئولان وزارت آموزش و پرورش تغییر شکل بیمه را مطرح کردند. بخشنامه بیمه تکمیلی فرهنگیان 30 آذر ماه 97 ابلاغ شد که در پی تمدید قرارداد با بیمه آتیه‌سازان حافظ، دو طرح «الف» و «ب» برای فرهنگیان در نظر گرفته شد. 

بر اساس این بخشنامه، طرح «الف»، بیمه تکمیلی درمان به روش بیمه‌گری است و بازپرداخت هزینه‌کرد بیمه‌شدگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پرداخت فرانشیز خدمات در طرح به میزان 20 درصد توسط بیمه شده و ارائه خدمات حداکثری به همراه تضمین در پرداخت اسناد هزینه شده به‌صورت آنلاین توسط شرکت طرف قرارداد است. طرح «ب» بیمه تکمیلی به روش صندوق درمان با جدول تعهدات مشابه سال گذشته است.

   حالا چند ماهی است که بیمه طرح «الف» و «ب» برای فرهنگیان اجرا می‌شود اما این طرح هم نتوانسته دل معلمان را به دست آورد و فرهنگیان بر این باورند که بیمه فرهنگیان به هیچ عنوان ارتقا پیدا نکرده است. 

موضوعی که علی اللهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در  به آن پاسخ می‌دهد: بیمه تکمیلی فرهنگیان به دلیل نارضایتی که وجود داشت از شکل صندوقی باید تغییر رویکرد می‌داد، ما رایزنی با چندین شرکت را انجام دادیم و آنچه در حال حاضر ابلاغ‌ شده، بدون محدود کردن خدمات و شوک قیمتی است.

 این نوع بیمه برای معلمان خدمات بسیاری را دارد. وی تأکید می‌کند: البته می‌دانیم که هنوز خدمات بیمه معلمان مشکل دارد برای همین امسال می‌خواهیم به استان‌ها تفویض اختیار دهیم تا استان‌ها بر اساس امکاناتی که دارند خدماتی به معلم‌ها ارائه دهند در مرکز هم با شرکت بیمه مرکزی و کارگزاران بیمه مذاکراتی انجام داده‌ایم. امیدوارم امسال بتوانیم بیمه بهتری را به فرهنگیان ارائه دهیم.ایران 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: