کد خبر: ۲۳۲۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - 2019May 24
از آنجا كه سکته قلبی بسيار شايع است، امروز مي خواهيم به شما آموزش دهيم كه چطور نشانه هاي سکته قلبی را شناسايي كنيد
شفا آنلاین>سلامت>یک ماه قبل از اینکه سکته قلبی رخ دهد، بدن شما نشانه هایی را نمایش می دهد و شما را از وقوع سکته قلبی آگاه می کند،

به گزارش شفا آنلاین، یک ماه قبل از سکته قلبی، بدن شما با 8 نشانه شما را آگاه می سازد. اخیرا سکته قلبی(heart attack) به اولین عامل مرگ و میر در جهان تبدیل شده است. از آنجا که ما در یک محیط پراسترس و ماشینی زندگی می کنیم و انواع فست فود ها و غذاهای آماده را مصرف می کنیم؛ این موضوع اصلا عجیب نیست.

از آنجا كه سکته قلبی بسيار شايع است، امروز مي خواهيم به شما آموزش دهيم كه چطور نشانه هاي سکته قلبی را شناسايي كنيد.

اگر شما به شيوه زندگی خودتان توجه كنيد و شیوه زندگی تان را به سمت روشی مناسب تغيير دهيد، اين تغييرات سطح استرس شما را كاهش مي دهد و همين موجب كاهش مشكلات قلبي مي گردد.

آيا مي دانيد كه نشانه هاي سکته قلبی، حتي يك ماه قبل از اينكه مشكلات قلبي را تجربه كنيد، مي توانند مورد توجه قرار گيرند.

خستگي
اگر شما بعد از يك خواب مناسب هنوز احساس خستگي مي كنيد واين موضوع ادامه دار است، این خستگی ممكن است به اين معني باشد كه كمبود گردش خون در قلب شما وجود دارد.

فشار قفسه سينه
اغلب مردم فشار بر روي سينه را به دليل اينكه يك موضوع عادي است و يك عامل هشدار دهنده نيست، ناديده مي گيرند. اما اين موضوع مهمي است. فشار قفسه سينه يكي ازنشانه هاي مهم براي سکته قلبی است. بنابراين اگر دوباره اين موضوع را تجربه كرديد، حتما با پزشك مشورت كنيد.

عرق سرد و سرگيجه
عرق سرد و سر گيجه به دليل گردش خون نامناسب که بر روی جریان خون مغز تاثیر می گذارد ؛ ايجاد مي گردد. اين موضوعی با اهميت براي فعاليت هاي مغز محسوب مي گردد که نتیجه آن عرق سرد و سرگیجه است.

علائم سرماخوردگي و آنفولانزا
بسياري از مردم علائم و نشانه هايي مشابه به سرماخوردگي و آنفولانزا را درست قبل از سکته قلبی مشاهده مي كنند. بنابراين اگر اين علائم تداوم داشته باشد، شما بايد با پزشك مشورت كنيد. چرا كه ممكن است خطري از سکته قلبی محسوب گردد.

ضعف
نشانه ديگر از قريب الوقوع بودن سکته قلبی ضعف مي باشد. زماني كه شريان ها تنگ مي شوند، گردش خون به درستي صورت نمي گيرند. اين به آن معني است كه ماهيچه ها آن چيزي را كه لازم دارند به درستي دريافت نمي كنند. بنابر اين اگر شما تجربه چندباره ضعف را داريد، مي بايست بسيار مراقب باشيد و بهترين كار مشاوره با يك پزشك مي باشد.

تنگی نفس
يكي از شرایطی که ريه شما به اندازه نياز اكسيژن جذب نمي كند، اين است كه قلب شما به اندازه كافي خون دريافت نمي كند. اين موضوع به معنای آن است كه اين دو عامل همراه هم هستند كه اگر يكي درست كار نكند، ديگري نيز به همان مشكل دچار مي گردد. به اين ترتيب، با مشاهده این وضعیت، كه به آن دچار شده ايد و موجب مشكلات تنگی نفس شما شده است؛ به شما این پیغام را می دهد که بايد هر چه سريع تر به يك متخصص مراجعه كنيد چرا كه مي تواند به اين مفهوم باشد كه سکته قلبی به زودي فرا مي رسد.

درد قفسه سينه
درد قفسه سينه هم در مردان و هم در زنان رخ مي دهد. در مردان نبايد اين هشدار به هیچ وجه نادیده گرفته شود به اين دليل كه نشان دهنده سکته قلبی است. اما در زنان تقريبا 30% از زنان دچار اين مشكل مي شوند. اين نوع از درد می تواند در هردو دست اتفاق بیافتد اما به طور عمده در دست سمت چپ، فك پايين، گردن، شانه و حتي شكم نیز می تواند مشاهده شود. اين درد ممكن است كوتاه يا بلند مدت باشد.

آریتمی(arrhythmia)
آریتمی ضربان هاي قلب از دست رفته مي باشد كه به دنبال اضطراب و حملات عصبی رخ می دهد. ممعمولا اين موضوع در زنان اتفاق مي افتد. آریتمی به صورت غير قابل پيش بيني است و ممكن است تپش غير عادي و افزايش ضربان قلب احساس گردد. ضربان قلب شما می تواند به واسطه فعاليت هاي بدني افزايش پيدا مي كند، به خصوص در وضعيتي كه تصلب شرايين وجود دارد. اين تپش غير عادي قلب به مدت يك يا دو دقيقه به طول مي انجامد. اگر اين موضوع بيشتر طول بكشد سرگيجه و خستگی شدید را تجربه مي كنيد كه در این صورت، بلافاصله بايد با پزشك تماس بگيريد.

عوامل خطرزا در سکته قلبی
همان طور كه مي دانيد سيگار كشيدن، كمبود فعاليت بدني و چاقي از مهم ترين عوامل متداول سکته قلبی هستنند. در هر صورت چندين عامل خطرزا دیگر وجود دارد كه مردم عموما به آنها توجه نمي كنند. اما اين عوامل در حفظ سلامتي شما و اجتناب از سکته قلبي بسيار مهم هستند.

مردان ممكن است رشد مو را در كانال گوش تجربه كنند.
زماني كه راه مي رويد درد اندكي را در ماهيچه ساق پا احساس كنيد.
گوشه داخلي چشم تكه هاي زرد رنگ مشاهده مي شود.
در لاله گوش چین و چروک و یا خط ایجاد می شود.


اگر چنين نشانه هايي را تجربه كرده ايد دكتر از شما می خواهد که فورا تحت نظر باشید. در کل خطر سکته قلبی در افراد بالاي 40 سال نسبت به افراد جوان تر بيشتر است. پس نسبت به این علائم هوشیار باشید.

اگر هر کدام از این نشانه ها وجود داشته باشند، شما باید به این توجه داشته باشید که سکته قلبی در حال رد شدن است. زمانیکه شما به هر کدام از این نشانه ها برخورد داشته باشید، باید نسبت به درمان آن سریعا اقدام کنید.

به این ترتیب، مراقب و مطمئن باشید که قلب و عروق شما در وضعیت خوبی قرار دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: