کد خبر: ۲۳۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - 2019May 24
برنامه اعتبار بخشی بر اساس دستورالعمل در سال ۹۶ برای ۳۰۰ بیمارستان آموزشی انجام شده است و این پروژه در سال جاری هم برای تمهید اعتبارنامه‌های دانشگاه‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور انجام می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>دبیر ستاد تحول آموزش علوم پزشکی از اعتبار بخشی ۳۰۰ بیمارستان آموزشی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، عطاءالله پورعباسی دبیر ستاد تحول آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت اظهار کرد: برنامه تحول آموزش علوم پزشکی در قالب ۱۱ دسته و ۲۵ شاخه برای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بر اساس سیاست‌گذاری‌های کلان وزارت بهداشت در زمینه تربیت نیروی متخصص انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه اعتبار بخشی(Accreditation) بر اساس دستورالعمل در سال ۹۶ برای ۳۰۰ بیمارستان آموزشی انجام شده است و این پروژه در سال  جاری هم برای تمهید اعتبارنامه‌های دانشگاه‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور انجام می‌شود و مراکزی که گواهینامه اعتبار بخشی را کسب نکنند صلاحیت تربیت نیرو از آنان سلب می‌شود.

دانشگاه تنها نهاد دارای مجوز برای تربیت نیرو
دبیر ستاد تحول آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت بیان کرد: موضوع اعتبار بخشی یکی از محور‌های تحول آموزش پزشکی محسوب می‌شود و نتایج اعتبار بخشی بیمارستان‌ها فقط برای کاهش یا افزایش یافتن بودجه مراکز درمانی نیست بلکه اعتبار بخشی در راستای اعطای مجوز تربیت نیروی متخصص است.

وی افزود: طرح آموزش پرستاری در بیمارستان در راستای رفع کمبود‌های احتمالی مطرح شده است در غیر این صورت بیمارستان‌ها تنها به عنوان بستری برای  آموزش پرستاری محسوب می‌شوند و بر اساس قوانین تنها دانشگاه‌ها مجوز تربیت نیرو دارند.

پور عباسی گفت: بیمارستان‌های آموزشی تحت نظر دانشکده‌های پرستاری اقدام به تربیت نیرو می‌کنند و مراکز درمانی با فراهم کردن بستری مناسب تنها با درخواست دانشگاه‌ها برای  تربیت نیرو، مجوز لازم این کار را از دفتر شورای گسترش اخذ می‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: