کد خبر: ۲۳۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - 2019May 23
نظام بهداشتی و درمانی ایران عملکرد خوبی داشته و پوشش و بسته خدماتی که در نظام سلامت ایران به مردم، ارائه می‌شود در بین کشورهای منطقه، کم نظیر است
شفا آنلاین>سلامت>نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: نظام بهداشتی و درمانی ایران عملکرد خوبی داشته و پوشش و بسته خدماتی که در نظام سلامت ایران به مردم، ارائه می‌شود در بین کشورهای منطقه، کم نظیر است.

به گزارش شفا آنلاین، کریستوف هاملمن اظهار کرد: در برخی مناطق ایران از جمله استان سیستان و بلوچستان هنوز چالش‌های بهداشتی مانند بیماری مالاریا(Malaria) وجود دارد. البته این استان، بسیار بزرگ بوده و جمعیت آن پراکنده است و با افغانستان و پاکستان مرز مشترک دارد اما برخی بیماری‌ها، مرز نمی‌شناسند و بین جمعیت مناطق مختلف شیوع پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه سه دانشگاه علوم پزشکی در استان سیستان و بلوچستان، در قبال کنترل و مبارزه با بیماری‌های واگیردار، متعهد و در حال تلاش هستند و سازمان جهانی بهداشت نیز به این دانشگاه‌ها کمک می‌کند تا خدمات بهتر و بیشتری را به مردم این منطقه ارائه دهند.

نماینده سازمان جهانی بهداشت(WHO) در ایران افزود: با این حال نظام بهداشتی و درمانی ایران عملکرد خوبی داشته و پوشش و بسته خدماتی که در نظام سلامت ایران به مردم، ارائه می‌شود در بین کشورهای منطقه، کم نظیر است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: