کد خبر: ۲۳۲۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - 2019May 23
تغییر سبک زندگی و تغذیه بهترین راه برای پیشگیری از هموروئید‌ها بوده و موثرترین راه برای جلوگیری از یبوست، رفتن به حمام است چرا که حمام و آب گرم به حرکات روده‌ای کمک می‌کند
شفاآنلاین>سلامت>هموروئید یکی از عارضه‌های دردناک محسوب می‌شود که شما می‌توانید با چند ترفند خانگی آن را درمان کنید.

به گزارش شفاآنلاین، هموروئید به دلیل بیرون زدگی و گشاد شدن سیاهرگ های انتهای رکتوم ایجاد می‌شود و التهاب هموروئید با خارش یا خونریزی همراه است.

علل ابتلا به هموروئید چیست؟

چاقی، بلند کردن مداوم اجسام سنگین، پیری، وراثت، بارداری<Pregnancy>و زایمان، اسهال، مصرف بیش از حد طولانی مدت مسهل‌ها از شایع‌ترین علل هموروئید محسوب می‌شوند.

افرادی که از هموروئید رنج می‌برند، در معرض خطر ابتلا به پرفشاری خون قرار دارند و زمانی همروئید اتفاق می‌افتد که فشار خون بالا در سیستم وریدی وجود داشته باشد.

برای درمان هموروئید چند راه طبیعی وجود دارد که می‌توانید آنها را امتحان کنید.

رژیم غذایی ضد یبوست و هموروئید

برای جلوگیری از تجمع مدفوع و یبوست، باید یک رژیم غذایی غنی از فیبر داشته باشید و متخصصان توصیه می‌کنند تا روزانه ۳۰ تا ۳۵ گرم فیبر مصرف کنید و در رژیم غذایی خود از انواع توت ها، انجیر، لوبیا، جوانه کاج بروسیا، عدس، تخم کدو بهره‌مند شوید، بر اساس یک مطالعه منتشر شده در کتابخانه ملی ایالات متحده آمریکا ادعا می‌کند کسانی که این رژیم را دنبال می‌کنند علائم هموروئید به ویژه خونریزی در آنها تا ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

آب بنوشید

همانطور که بر اساس تحقیقات محققان در مجله اروپایی تغذیه بالینی با مصرف مقدار کافی آب می‌توان از یبوست جلوگیری کرد، فیبر نیز به حرکت مواد غذایی در سیستم گوارشی کمک می‌کند و متخصصان توصیه می‌کنند به ازای هر سه وعده و دو میان وعده یک لیوان آب بنوشید.

دور غذاهای تند  و مصرف الکل را خط بکشید

الکل آب بدن را کاهش می‌دهد و بر سیستم گوارش تاثیر می‌گذارد و این مسئله می‌تواند علائم هموروئید را تشدید کند، غذا‌های تند همین تاثیر را بر سیستم گوارشی می‌گذارند و برای پیشگیری از بروز علائم و تشدید هموروئید از مصرف غذا‌های تند پرهیز کنید.

هنگام مدفوع کردن زور نزنید

زور زدن هنگام دفع مدفوع یکی از علل هموروئید محسوب می‌شود و اگر به یبوست مبتلا هستید، ممکن است دفع مدفوع شما دردناک باشد، اگر به هموروئید ملتهب مبتلا شوید دفع مدفوع برای شما ناراحت کننده‌تر خواهد بود.

دیر به دستشویی نروید

از حبس مدفوع و تاخیر برای رفتن به سرویس بهداشتی اجتناب کنید چرا که این کار موجب تشدید علائم هموروئید و دفع مدفوع با درد می‌شود.

مکمل گیاهی مصرف کنید

مکمل‌های گیاهی به ویژه مکمل‌های حاوی گیاه کوله خاس باعث کاهش تورم و التهاب می‌شوند و با مصرف برخی مکمل‌های گیاهی می‌توانید علائم هموروئید را بهبود بخشید.

کاهش علائم هموروئید با ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا از عهد قدیم در درمان هموروئید و بیماری‌های مختلف پوستی مورد استفاده قرار می‌گرفته است و خواص ضد التهابی دارد که می‌تواند در کاهش علائم هموروئید موثر باشد.

حمام گرم با نمک  حمام

حمام گرم می‌تواند باعث کاهش علائم هموروئید شود و شما می‌توانید در وان حمام که نمک در آن ریخته شده یا یک لگن آب گرم حاوی نمک به مدت ۲۰ دقیقه بنشینید چرا که به عملکرد بهتر حرکات روده‌ای و دفع مدفوع و کاهش درد کمک کند. 

دستمال توالت کاغذی ممنوع
استفاده از دستمال کاغذی توالت پس از یک دفع مدفوع می‌تواند علائم هموروئید را تشدید کند و دستمال مرطوب برای خشک و پاک کردن در این شرایط در مبتلایان به هموروئید توصیه می‌شود، البته اطمینان حاصل کنید که دستمال مرطوب مصرفی حاوی الکل یا عطر نباشد چرا که در این صورت خود تحریک کننده خواهد بود.

لباس زیر پنبه ای بپوشید

لباس‌های زیر پنبه‌ای و تمیز می‌تواند به کاهش علائم هموروئید کمک کند و برای شست و شوی لباس‌های زیر نباید از مواد شوینده عطری یا نرم کننده‌های پارچه‌ای معطر استفاده کنید چرا که تحریک کننده علائم هموروئید محسوب می‌شوند.

تغییر سبک زندگی و تغذیه بهترین راه برای پیشگیری از هموروئید‌ها بوده و موثرترین راه برای جلوگیری از یبوست<Constipation>، رفتن به حمام است چرا که حمام و آب گرم به حرکات روده‌ای کمک می‌کند.

کمپرس سرد یا یخ استفاده کنید

برای کاهش تورم هموروئید به مدت ۱۵ دقیقه کمپرس سرد می‌تواند کمک کننده باشد، کافی است تا چند تکه یخ را داخل کیسه‌ای بریزید و آن را در حوله یا دستمالی بپیچید و آن را روی مقعد قرار دهید، کمپرس سرد در هموروئید بزرگ و دردناک می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

دفع دردناک مدفوع را بدون دارو و جراحی درمان کنید +مهمترین علل ابتلا به هموروئید medical daily و healthline
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: