کد خبر: ۲۳۲۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - 2019May 23
کلاس اولی‌ها قبل از ثبت‌نام باید به پایگاه‌های سنجش مراجعه و شناسنامه سلامت دریافت کنند
شفاآنلاین>اجتماعی>ثبت‌نام یک میلیون و ۵۰۰ هزار کلاس اولی از امروز در ۶۱ هزار مدرسه ابتدایی آغاز شد.

به گزارش شفاآنلاین،معاون ابتدایی آموزش و پرورش گفت: کلاس اولی‌ها براساس آمار اعلام شده امسال 100 هزار نفر بیشتر از سال گذشته هستند.

رضوان حکیم‌زاده افزود: براساس آیین نامه باید حداکثر تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های پایه اول ۲۶ نفر باشد و ما به مدیران مدارس تأکید کرده‌ایم که این میزان را رعایت کنند. وی گفت: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها تا پایان شهریور و در روز‌های دوشنبه و چهارشنبه هر هفته انجام می‌شود، ولی از خانواده‌ها می‌خواهیم ثبت‌نام<Register> را به روز‌های پایانی تابستان موکول نکنند.

وی تأکید کرد: ثبت‌نام در مدارس هیأت امنایی و غیردولتی براساس شهریه مصوب انجام می‌شود و در مدارس دولتی رایگان خواهد بود.

وی یادآور شد: ثبت‌نام در مدارس دولتی براساس محدوده جغرافیایی صورت می‌گیرد و خانواده‌ها باید مدارک احراز محل سکونت خود را در موقع ثبت‌نام به مدرسه ارائه کنند. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز گفت: کلاس اولی‌ها قبل از ثبت‌نام باید به پایگاه‌های سنجش مراجعه و شناسنامه سلامت دریافت کنند. 

مجید قدمی افزود: بیش از ۲ هزار پایگاه سنجش سلامت برای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در نظر گرفته شده است و هر دانش‌آموز از لحاظ شنوایی، بینایی و آمادگی تحصیلی سنجیده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی با نمره هوشی زیر ۳۰ و دانش‌آموزان چند معلولیتی به مدارس استثنایی معرفی می‌شوند و سایر دانش‌آموزان نیز به مدارس عادی معرفی خواهند شد.
وی از خانواده‌ها خواست هنگام مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت کارت واکسیناسیون فرزند خود را همراه داشته باشند.صدا و سیما 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: