کد خبر: ۲۳۲۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - 2019May 22
این عمل برای اولین بار بر روی بیمار ۲۷ ساله مبتلا به التهاب کلیه (گلومرولونفریت) با همکاری تیم تخصصی جراحی در بیمارستان خورشید اصفهان انجام شد
شفاآنلاین>سلامت> عضو هیات علمی گروه نفرولوژی بیمارستان خورشید گفت: عمل پیوند سوم کلیه از بهترین روش‌های جایگزینی پیوند است که برای اولین بار در بیمارستان خورشید اصفهان با موفقیت انجام شد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر وحدت عضو هیات علمی گروه نفرولوژی بیمارستان خورشید و فوق تخصص نفرولوشی گفت: این عمل برای اولین بار بر روی بیمار ۲۷ ساله مبتلا به التهاب کلیه (گلومرولونفریت) با همکاری تیم تخصصی جراحی در بیمارستان خورشید اصفهان انجام شد.

وی ادامه داد: این بیمار(Patient) قبلا دوبار پیوند شده بود، پیوند اول ۵ سال پیش از فردی غریبه و پیوند دوم را ۲۲ سال پیش از برادرش گرفته بود. بیمار به مرور زمان دچار پس زدگی کلیه و مجدد دیالیز می‌شد که باتوجه به شرایط موجود تصمیم بر این شد که پیوند سوم روی کلیه این بیمار انجام دهیم.

عضو هیات علمی گروه نفرولوژی بیمارستان خورشید ادامه داد: انجام پیوند روی این بیمار به دلیل مشکلات عروقی، احتمال پس زدن بافت غریبه و همچنین چند بار سابقه‌ی پیوند ریسک بسیار بالایی داشت، اما در نهایت عمل با موفقیت انجام شد.

وی افزود: عمل پیوند سوم کلیه‌ از بهترین روش‌های جایگزینی است و بیمارانی که تحت دیالیز هستند و شرایط انجام این عمل را دارند باید هرچه سریع‌تر برای انجام این پیوند آماده شوند.

دکتروحدت در پایان از اعلام آمادگی تیم جراحی (Surgery)برای خدمت رسانی به بیماران مشابه خبرداد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: