کد خبر: ۲۳۲۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - 2019May 22
عربستان سختگیری‌های زیادی برای ورود داروهای مختلف به داخل کشورش دارد و به همین دلیل افرادی که با خود داروهای غیرمجاز حمل می‌کنند از ورود به این کشور منع شده و دستگیر می‌شوند
شفاآنلاین>سلامت> رئیس سازمان پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: عربستان سختگیری‌های زیادی برای ورود داروهای مختلف به کشورش دارد.

به گزارش شفاآنلاین، محمدتقی حلی‌ساز گفت:‌ عربستان سختگیری‌های زیادی برای ورود داروهای مختلف به داخل کشورش دارد و به همین دلیل افرادی که با خود داروهای غیرمجاز حمل می‌کنند از ورود به این کشور منع شده و دستگیر می‌شوند.

وی گفت: حجاجی که دچار اعتیاد به مواد مخدر هستند نیز اگر فکر می‌کنند نمی‌توانند بدون مواد در آنجا سر کنند بهتر است یا از هم‌اکنون به فکر ترک مواد باشند و یا سفر خود را کنسل کنند زیرا کشف مواد مخدر(drugs) توسط مأموران سعودی عواقب سختی در پی خواهد داشت. در مورد دارو نیز سختگیری‌های زیادی وجود دارد و برخی داروها و شربت‌ها هم به‌عنوان داروی ممنوعه و غیرمجاز برای ورود به عربستان به‌حساب می‌آید.

رئیس سازمان پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: قرص متادون، هیدرومرفین، متیل فنیدات هیدروکلراید، ترامادول، دیازپام، بوپرنورفین و حتی استامینوفن کدئین جزو قرص‌های ممنوعه به‌حساب می‌آید. شربت اکسپکتورانت کدئین و شربت متادون نیز از جمله شربت‌هایی است که ورود آن به عربستان ممنوع است.

وی با تأکید بر اینکه برخی از آمپول‌ها نیز ممنوعه است و ورودش توسط افراد برایشان مشکل‌ساز می‌شود خاطرنشان کرد:‌ آمپول پتیدین، مرفین، ترامادول، دیازپام و آمپول بوپرنورفین هم جزو داروهای ممنوعه است. اگر فردی بیمار است و مجبور است داروی خاصی همراه خود داشته باشد باید نسخه پزشک(Doctor) متخصص را همراه داشته باشد و نباید مدت مصرف آن کمتر از ۴۰ روز باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: