کد خبر: ۲۳۲۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 19
مدت زمان کمی از شروع زندگی مشترک شما گذشته است و به احتمال زیاد در آینده هم با چالش های دیگری مواجه خواهید شد. اگر همین حالا بتوانید راه های اصولی یک مذاکره صحیح را یاد بگیرید، زندگی تان را بیمه خواهید کرد

شفا آنلاین>یادداشت>پسری هستم ۲۱ ساله. یک سال است ازدواج کردم و عاشق زنم بودم اما مدتی است که به زنم بی احساسم. لطفا کمکم کنید. از این احساس بدم می‌آید اما نمی‌توانم آن را کنار بگذارم یا نادیده‌اش بگیرم.

همان‌طور که در پیامک‌تان مطرح کردید،  تغییر حس آن هم به سمت منفی خیلی ناراحت کننده است. توجه داشته باشید که شرایط زندگی و اتفاقاتی که زوج‌ها با اعمال و رفتارشان در زندگی‌مشترک رقم می‌زنند، می‌تواند عشق و علاقه آن‌ها را که در شروع زندگی مشترک وجود داشته است، دستخوش تغییراتی کند. شاید آن‌ها بعد از چند ماه زندگی با یکدیگر فکر کنند که اکنون دیگر آن عشق و محبت روزهای اولیه بین‌شان حاکم نیست و با هم بودن برایشان عادی شده است. در ادامه به این سوالات پاسخ می‌دهیم که آیا به راستی عشق بعد از ازدواج کمرنگ‌تر خواهد شد یا پر رنگ‌تر؟ چه می‌شود که احساس بین زوج ها تغییر می‌کند و تا چه حد این احساس طبیعی است؟ سپس چند راهکار در جهت تغییر حس‌تان به سمت بهتر شدن ارائه خواهد شد.

   هیجان را با علاقه اشتباه نگیرید
قبل از هر چیز باید بدانید که دوست داشتن طی سال‌ها زندگی مشترک تغییر شکل می یابد و طبیعی است که هیجان، چند ماه بعد از ازدواج کمتر می‌شود اما این نشانه بی احساسی نیست. هیجان در ابتدای ازدواج به خصوص در سنی که شما هستید، بسیار زیاد است. هرچند علاقه مثل قبل است ولی به تدریج هیجان کاهش می یابد و گاهی فرد حس می‌کند که دوست داشتن اش کمتر شده است.
   علت کاهش علاقه چیست؟

الگوهای رفتاری اشتباهی را که در ادامه به صورت فهرست‌وار بیان می‌شود در رفتارهای بین خودتان و همسرتان بررسی کنید و ببینید آیا این رفتارها بین شما وجود دارد یا خیر؟ چون این رفتارها می‌تواند باعث کاهش احساس شود و بهتر است در صورت وجود آن، برای رفع این رفتارهای ناکارآمد اقدام کنید. 1- انتقاد مداوم، بزرگ‌ترین آسیب را به رابطه می‌زند و به زودی عشق را نابود می‌کند. 2- توهین کردن یعنی اگر به یکدیگر توهین کنید، احساس منفی در بین هر دو نفرتان ایجاد می‌شود. 3- تحقیر وسرزنش کردن یعنی یکی از شما از سمت همسر تحقیر شود. 4- قهر کردن زوجین یعنی وقتی با مشکلی مواجه می شوند به جای گفت‌وگو با هم قهر می کنند. این رفتارها باعث می‌شود که بین شما و همسرتان فاصله بیفتد واحساس‌تان به یکدیگر کمتر شود.

   همین حالا و در این باره با هم صحبت کنید
مدت زمان کمی از شروع زندگی مشترک شما گذشته است و به احتمال زیاد در آینده هم با چالش های دیگری مواجه خواهید شد. اگر همین حالا بتوانید راه های اصولی یک مذاکره صحیح را یاد بگیرید، زندگی تان را بیمه خواهید کرد. بنابراین در اولین فرصت مناسب به گفت‌وگو بنشینید و با هم درباره این مسائل مطرح شده گپ بزنید و در جهت رفع آن‌ها اقدام کنید.خراسان


نویسنده : راهله فارسی | مشاور
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: