کد خبر: ۲۳۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 17
به طور کلی بازار تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور 2 و نیم میلیارد دلار به خود اختصاص داده که 35 درصد ارزش دلاری آن مربوط به محصولات تولید داخل و 65 درصد مابقی مربوط به واردات است بنابراین توجه به موضوع حائز اهمیت است
شفاآنلاین>سلامت> مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی گفت: تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور، بازاری به ارزش ۲ و نیم میلیارد دلار دارد که ۶۰ درصد محصولات و ملزومات مورد نیاز را به لحاظ عددی تولیدات داخل تـأمین می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین، سید حسین صفوی درباره برگزاری نمایشگاه ایران هلث و تأثیر این نمایشگاه در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی(medical) اظهار کرد: به طور کلی بازار تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور 2 و نیم میلیارد دلار به خود اختصاص داده که 35 درصد ارزش دلاری آن مربوط به محصولات تولید داخل و 65 درصد مابقی مربوط به واردات است بنابراین توجه به موضوع حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: 60 درصد محصولات و ملزومات مورد نیاز را به لحاظ عددی تولیدات داخل تـأمین می‌کند و 40 درصد، مربوط به تجهیزات و ملزومات خارجی در حوزه های مختلف دندانپزشکی، آزمایشگاهی است.

مدیرکل تجهیزات وملزومات پزشکی با بیان اینکه مواد اولیه تجهیزات و ملزومات پزشکی تولید داخل از طریق ارز رسمی و دولتی حمایت می‌شود، گفت: برخی از اقلام مصرفی نیز که در حوزه ملزومات تولید داخل مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز تعرفه آنها مشترک با سایر ملزومات غیر پزشکی است و با ارز نیمایی تهیه می‌شود.

صفوی افزود: برگزاری نمایشگاه ایران هلث می‌تواند نتایج بسیار موثری را در حوزه واردات و ارتقای تولیدات و تجهیزات(Equipment) پزشکی و ملزومات آن در کشور داشته باشد.

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دارو و آزمایشگاهی (ایران هلث) 19 تا 22 خرداد در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران با شعار نمایشی بی‌نظیر برای ارتقای سلامت جامعه برگزار خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: