کد خبر: ۲۳۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 17
مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی رازی (امین آباد) به عنوان قدیمی ترین بیمارستان روانپزشکی خاورمیانه، در سال ۱۲۹۷ شمسی در شرق شهر ری و نزدیک بخش امین آباد در وسعتی حدود یکصد هکتار تأسیس شد
شفاآنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت، در بازدید از مرکز روانپزشکی رازی، بر رفع مسائل و مشکلات کادر درمانی و پرسنل این مرکز تاکید کرد.

به گزارش شفاآنلاین ، قاسم جان بابایی، در بازدید از بخش‌های جدید و قدیمی مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی<Psychiatry> رازی، بر رفع مشکلات این مرکز، کادر درمانی و پرسنل آن تاکید کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت، در نشست با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم بهزیستی و مسئولان مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی رازی شرکت کرده و در مورد نیازها و درخواست‌های آنان، تبادل نظر کردند.

بر اساس تصمیم اتخاذ شده در این نشست و در راستای گسترش خدمات توانبخشی و پاسخگویی به نیازمندان بیشتر در این بخش، تصمیم گرفته شد تا ساختمان جدید التاسیس «ایثار» که توسط یکی از خیران سلامت در محوطه مرکز روانپزشکی رازی ساخته شده است، به عنوان بیمارستان جنرال با گرایش توانبخشی در نظر گرفته شود و با الگوبرداری از بیمارستان توانبخشی رفیده که هم اکنون تحت پوشش دانشگاه علوم بهزیستی فعالیت می‌کند، تجهیز شده و انواع خدمات توانبخشی را به بیماران و نیازمندان جامعه ارائه بدهد.

علاوه بر حمایت وزارت بهداشت برای تأمین اعتبار لازم جهت تجهیز بیمارستان توانبخشی رفیده ۲ (بخش‌های ایثار)، با نظر مساعد معاون درمان وزارت بهداشت، تکمیل این بیمارستان با راه اندازی بخش‌های ICU و CCU (مراقبت‌های ویژه) و تکمیل کادر درمانی و تأمین نیروهای متخصص مورد نیاز برای این بیمارستان توانبخشی، پیگیری می‌شود.

در نشست مسئولان وزارت بهداشت با مسئولان دانشگاه علوم بهزیستی و بیمارستان روانپزشکی رازی، تصمیم گرفته شد تا ساختمان «نظام مافی» و بخش‌های بستری آن که توسط موقوفه نظام مافی در محوطه مرکز روانپزشکی رازی ساخته شده است، با تأمین اعتبار لازم از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت و تکمیل امکانات، به بیماران<patients> حاد اعصاب و روان که هم اکنون در بخش‌های قدیمی این مرکز درمانی بستری هستند، اختصاص یابد.

معاون درمان وزارت بهداشت، در راستای حمایت از متخصصان شاغل در بیمارستان روانپزشکی رازی و همچنین عدم انتقال بیماران بستری این بیمارستان به مراکز درمانی دیگر برای دریافت خدمات تخصصی، با اضافه شدن پنج بخش تخصصی به صورت رسمی به فعالیت‌های مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی رازی، موافقت کرد.

با اضافه شدن پنج بخش روانپزشکی اطفال، روانشناسی، داخلی، زنان و مامایی، سونوگرافی و رادیولوژی به پروانه فعالیت بیمارستان روانپزشکی رازی، تعرفه خدمات این بخش‌ها نیز از سوی مؤسسات بیمه گر محاسبه و پرداخت خواهد شد.

مقرر شد که کمبود نیروی متخصص رادیولوژی و آزمایشگاهی نیز با طرح توجیهی به وزارت بهداشت ارائه شود تا مجوز جذب کسب شده و نیاز این بخش‌ها رفع گردد.

همچنین با توجه به اینکه هم اکنون هزینه بستری و ارائه خدمات از سوی متخصصان و کادر درمانی به بیمارانی که بیش از ۵۷ روز در بیمارستان روانپزشکی رازی بستری هستند (بیماران مزمن)، طبق قانون از سوی بیمه‌ها قابل پرداخت نیست، معاون درمان وزارت بهداشت در این جلسه قول مساعد داد تا این موضوع از طریق مؤسسات بیمه گر پیگیری، و پرداخت هزینه‌های کل ایام بستری بیماران از سوی بیمه‌ها امکانپذیر شود.

این در حالی است که پرداخت کل هزینه بستری بیماران مزمن که دائماً از خدمات تخصصی و مراقبتی مرکز روانپزشکی رازی بهره مند می‌شوند، به تأمین هزینه‌های آنان و دریافتی‌های پرسنل شاغل در این بخش‌ها کمک می‌کند.

اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و مسئولان مرکز روانپزشکی رازی که همگی از اعضای برجسته هیأت علمی سه حوزه «سلامت روان، توانبخشی و سلامت اجتماعی» هستند، در این نشست، طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد (HIS) را طرحی خوب و در راستای شفاف سازی عملکرد و ثبت اطلاعات افراد فعال دانستند اما مشکلات اجرای این طرح در بیمارستان روانپزشکی رازی و مراکز توانبخشی تحت پوشش این دانشگاه که از شرایط خاصی نسبت به دیگر مراکز درمانی کشور برخوردار هستند را مطرح کردند.

معاون درمان وزارت بهداشت، با توجه به شرایط خاص این مراکز پزشکی توانبخشی، با بررسی کارشناسی طرح HIS (طرح قاصدک) و تغییراتی در مفاد آن متناسب با شرایط بیمارستان‌ها و مراکز توانبخشی وابسته به دانشگاه علوم بهزیستی، موافقت کرد.

مشخص نبودن تعرفه بسیاری از خدمات توانبخشی در کتاب تعرفه‌ها و در پی آن، عدم پوشش بیمه‌ای این خدمات، نابرابری دریافتی متخصصان غیر روانپزشک شاغل در مرکز روانپزشکی رازی و یا مراکز توانبخشی با متخصصان همان حوزه در دیگر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور، از جمله مشکلات اجرای طرح HIS در مرکز روانپزشکی رازی و مراکز توانبخشی است.

در ادامه این بازدید، معاون درمان وزارت بهداشت با مسئولان دانشگاه علوم بهزیستی که محمدتقی جغتایی مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی نیز حضور داشت، موضوع راه اندازی دو مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی اوتیسم که مورد توافق دانشگاه علوم بهزیستی و انجمن اوتیسم ایران قرار گرفته بود، مطرح شد.

بر اساس تفاهم نامه منعقده میان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و انجمن اوتیسم ایران، دو مرکز آکادمیک با استانداردهای کامل علمی و تخصصی برای بیماران با اختلالات اوتیسم و خانواده‌هایشان توسط دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی راه اندازی خواهد شد.

مقرر شده با راه اندازی این دو مرکز که در کلینیک‌های ویژه پزشکی توانبخشی نظام مافی و اسماً (وابسته به دانشگاه) پیش بینی شده است، بتوان الگویی برای مراکزی که در حمایت از بیماران اوتیسم در سراسر کشور تأسیس می‌شوند، ارائه داد.

در نشست اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با مسئولان وزارت بهداشت بویژه دکتر جغتایی مشاور وزیر بهداشت، قول مساعد برای پشتیبانی از راه اندازی این مراکز از سوی وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و انجمن اوتیسم و همچنین پیگیری جهت افزایش سرانه درمان این بیماران، داده شد.

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، با ۲۲ گروه آموزشی تخصصی و هشت مرکز تحقیقات، تحت نظارت وزارت بهداشت ضمن تعلیم و تربیت بیش از یک هزار و ۸۰۰ نیروی متخصص در حوزه‌های رفاه و سلامت اجتماعی، سلامت روانی و توانبخشی، همچون کاردرمانی، گفتاردرمانی، ارتوپدی فنی، ارگونومی، فیزیوتراپی، روانپزشکی، روانشناسی بالینی، مشاوره، مددکاری اجتماعی، رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان، از طریق دو بیمارستان تخصصی روانپزشکی رازی و توانبخشی رفیده و دو کلینیک پزشکی توانبخشی، انواع خدمات حوزه فعالیت خود را به بیماران و نیازمندان ارائه می‌دهد.

مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی رازی (امین آباد) به عنوان قدیمی ترین بیمارستان روانپزشکی خاورمیانه، در سال ۱۲۹۷ شمسی در شرق شهر ری و نزدیک بخش امین آباد در وسعتی حدود یکصد هکتار تأسیس شد.

این مرکز که از سال ۱۳۷۴ تحت پوشش دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت می‌کند، با ظرفیت ۱۳۷۵ تخت مصوب، به طور شبانه روزی علاوه بر خدمات روانپزشکی و روانشناسی، خدمات توانبخشی همچون کاردرمانی، فیزیوتراپی، مددکاری و خدمات کلینیکی و پارا کلینیکی (دندان پزشکی، رادیولوژی، آزمایشگاه، نوار قلب و الکتروآنسفالوگرافی)، به بیماران و مددجویان ارائه می‌دهد.مهر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
شیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
0
0
برادرم رو که مشکل شیزوفرنی داشت به بخش روانپزشکی این بیمارستان یا بهتر بگم شکنجه گاه برای بستری بردیم شبی که برادرم دراین بیمارستان .... بستری شد پرستاران و کادر درمانی برادرم رو به طرز فجیعی کتک زدند و با زور کتک ازش میخواستن بگه که چه مواد روانگردانی مصرف کرده در صورتی که برادرم پسری بسیار منزویه که همیشه تو خونه است و حتی از سیگار کشیدن هم متنفره آیا پرسنل و کادر درمانی قصد معالجه بیماران رو دارن یا قصد شکنجه اونها رو؟ این کار وحشیانه پرسنل این بیمارستان تاثیر بسیار بدی در روند درمان برادرم گذاشت و ما مجبور شدیم برادرم رو به بیمارستان خصوصی ببریم. سوال من از آقای وزیر بهداشت که تو تلویزیون سر زده تشریف میبرن یه بیمارستانی میبینن بالش زیر سر یه بیمار نیست پرسنل بیمارستان رو توبیخ میکنن چه جوابی برای عمل وحشیانه ای که با برادرم انجام شده دارن؟؟؟؟؟؟
مدیر پایگاه
باسلام
انتشاراین قبیل نظرات به هیچ عنوان به منزله تایید یا رد نیست و صرفا جهت اطلاع مسوولان و دست اندرکاران مربوطه منتشرمی شود
مهشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
0
0
برادر منم توی این بیمارستان بستریه اینبار که دیدمش دستهاش و بدنش بشدت کبود و زخمی بود از دکترش پرسیدم میگه حساسیت پوستیه و چیزخاصی نیست! منم فکرمیکنم دکتراشون دکتر نیستن و اصلا براشون مهم نیست چه بلایی سر بیمارمیاد و نظارتی روشون نمیشه...توصیه میکنم اگه وضع مالیتون خوبه و برلتون مهمه مریض تونو اینجا نبرید
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
0
0
من خواهرم بیمار روانی هست میخوام اینجا بستری کنم آیا به نظرتون کار درستی هست درمان میشه؟؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: