کد خبر: ۲۳۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 15
فشارخون بالا مهمترین عامل مرگ و میر زودرس و ابتلا به بیماریهای قلبی،کلیوی و سکته مغزی است و جمعیت مبتلایان به این بیماری طی سه دهه گذشته سه برابر شده است
شفاآنلاین>سلامت>دکترمحمدمهران امینی فرد رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در دومین بسیج ملی کنترل فشارخون گفت: فشارخون بالا مهمترین عامل مرگ و میر زودرس و ابتلا به بیماریهای قلبی،کلیوی و سکته مغزی است و جمعیت مبتلایان به این بیماری طی سه دهه گذشته سه برابر شده است.

به گزارش شفا آنلاین، وی گفت: حدود 40درصد افراد از بیماری خود اطلاع ندارند و از بین 60درصد افراد مطلع به بیماری فقط 20درصد تحت نظر پزشک دارو دریافت می کنند و فشارخون تحت کنترل است.

سال گذشته حدود 10 میلیون نفر در جهان و حدود 100هزارنفر در ایران بعلت بیماری فشارخون جان خود را ازدست داده اند و درصورت عدم اطلاع افراد،عدم غربالگری و عدم انجام معاینات مربوطه پیش بینی می شود امسال رشد 10درصدی مرگ و میر بیماران فشارخون داشته باشیم.

مصرف بیش ازحد قند،چربی،نمک و چاقی و عدم ورزش از مهمترین دلایل ابتلا به فشارخون است.

جمعیت هدف حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر حدود 400هزارنفر است و پیش بینی میگردد از این تعداد،حدود 100هزارنفر مبتلا به فشارخون باشند که با شناسایی این افراد و  میتوان بیش از 70درصد حمله های قلبی و سکته های قلبی پیشگیری کرد.

از همه شهروندان عزیز تقاضا می کنیم به منظور ارزیابی وضعیت سلامتی و فشارخون،از تاریخ 18خرداد به مراکز خدمات جامع سلامت،پایگاههای سلامت و ایستگاههای ثابت و سیار فشارخون در سطح شهر مراجعه نمایند


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: