کد خبر: ۲۳۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 15
سازمان غذا و دارو اعلام می‌کند که کمبودی در زمینه داروی بیماران خاص وجود ندارد، ولی بیمارانی که نیازمند داروهای خاصی هستند به آنها دسترسی نداشته و با مشکلاتی مواجه هستند
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت مجلس، از نوسانات نرخ ارز، نبود نظارت و امضاهای طلایی که در سازمان غذا و دارو وجود دارد به عنوان عوامل تناقض‌گویی مسئولان حوزه سلامت در ارائه آمار از وضعیت داروی بیماران خاص یاد کرد.

به گزارش شفا آنلاین:محمد حسین قربانی در مورد تناقض‌گویی مسئولان وزارت بهداشت در مورد وضعیت داروی بیماران تالاسمی، گفت: ما باید این موضوع را از دو منظر مورد بررسی قرار دهیم، یکی از طریق کارگزاران اجرایی کشور و متولیان سازمان غذا و دارو <Food and Drug Administration>که باید بر اساس آمار و ارقام و نیاز جامعه وضعیت داروی این بیماران اعلام کنند، به این صورت که چند درصد داروهای این بیماران در داخل تولید شده و چند درصد وارداتی هستند، چه میزان نیاز در این حوزه وجود دارد و از چه طریق تامین می‌شود و فروش این داروها در بازار چگونه است.    

گلایه بیماران خاص ملاک بررسی وضعیت تامین داروهایشان قرار گیرد   

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بُعد دیگری که در این زمینه قابل توجه و دقیق‌تر بوده، کف خیابان است، به این معنا که وضعیت داروی بیماران تالاسمی باید از طریق افرادی که این دارو را مصرف می‌کنند، مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اگر این دو بُعد را در کنار هم مورد بررسی قرار دهیم، واقعیت‌ها در این زمینه روشن می‌شود، هر چند فشارهایی که بر کشور تحمیل شده، نوسانات نرخ ارز، نبود نظارت، امضاهای طلایی که در سازمان غذا و دارو وجود دارد، باعث شده اظهارنظر مسئولان با واقعیت‌های جامعه مطابقت نداشته باشد.

قربانی یادآور شد: سازمان غذا و دارو اعلام می‌کند که کمبودی در زمینه داروی بیماران خاص وجود ندارد، ولی بیمارانی که نیازمند داروهای خاصی هستند به آنها دسترسی نداشته و با مشکلاتی مواجه هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خاطرنشان کرد: آنچه می‌تواند به صحت واقعیت در حوزه تامین داروی بیماران خاص کمک کند، این است که انتظارات بیمارانی که با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستند، مورد توجه قرار گیرد.

مسئولان نباید بعد از بروز مشکل برای رفع نیاز داروی بیماران خاص آستین بالا بزنند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تامین دارو تنها مرتبط با حوزه اقتصاد نیست و به جان افراد بستگی دارد، بنابراین مسئولان سازمان غذا و دارو باید دقت بیشتری داشته باشند، نه اینکه بعد از بروز مشکل آستین بالا بزنند و با چند برابر هزینه بیشتر جبران مافات کنند./ خانه ملت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: