کد خبر: ۲۳۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 14
افرادی که به بیماری قلبی مبتلا نیستند و به منظور پیشگیری از حمله قلبی و سکته مغزی روزانه قرص آسپرین مصرف می‌کنند در معرض خونریزی شدید مغزی قرار دارند
شفاآنلاین>سلامت> پزشکان هشدار دادند که مصرف روزانه قرص آسپرین در افرادی که به بیماری قلبی مبتلا نیستند می‌تواند خطر خونریزی مغزی را افزایش دهد.

به گزارش شفاآنلاین، افرادی که به بیماری قلبی مبتلا نیستند و به منظور پیشگیری از حمله قلبی و سکته مغزی روزانه قرص آسپرین مصرف می‌کنند در معرض خونریزی شدید مغزی قرار دارند.

پزشکان(physicians) آمریکایی همواره به سالمندانی که دچار حمله قلبی یا سکته مغزی نشده‌اند اما در معرض فزاینده این خطر قرار دارند مصرف روزانه قرص آسپرین را توصیه می‌کنند؛ روشی که پیشگیری اولیه خوانده می‌شود.

در یک بررسی جدید محققان به ارزیابی اطلاعات بدست آمده در ۱۳ تحقیق دیگر پرداختند که در آنها تاثیرات داروی آسپرین در بیش از ۱۳۴ هزار نفر مورد مطالعه قرار گرفته بود. آنها در بررسی‌های خود مشاهده کردند خطر خونریزی مغزی نادر است و مصرف داروی آسپرین خطر خونریزی داخلی را به ازای هر ۱۰۰۰ نفر دو مورد افزایش می‌دهد. با این حال خطر خونریزی همچنان در افرادی که این دارو را مصرف کرده‌ بودند در مقایسه با افراد دیگر ۳۷ درصد بیشتر بوده است.  

در بیمارانی که سابقه حمله قلبی یا سکته مغزی داشته‌اند تاثیر دوز پایینی از داروی آسپرین در پیشگیری(prevention) از حمله قلبیِ دیگر، مورد تایید کارشناسان است اما بی‌خطر بودن مصرف این دارو برای افراد سالم کمتر شناخته شده‌ است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: