کد خبر: ۲۳۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 14
بهترین زمان برای انجام فعالیت ورزشی در ماه رمضان ۲ تا ۳ ساعت بعد از صرف وعده سحری یا حدود ۲ ساعت بعد از صرف وعده افطار است، توجه داشته باشید که باید در این ایام از اعمال فشار بیش از حد بر روی بدن خودداری کنید به عبارتی دیگر باید ورزش‌ها را به صورت سبک و ملایم انجام دهید
شفاآنلاین>سلامت> یک متخصص طب سنتی گفت: اگر عادت به انجام ورزش مداوم نداشتید، ماه رمضان را برای شروع فعالیت‌های ورزشی انتخاب نکنید.

به گزارش شفاآنلاین، احمد کریمی متخصص طب سنتی  درباره شرایط ورزش کردن در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: بهترین زمان برای انجام فعالیت ورزشی در ماه رمضان ۲ تا ۳ ساعت بعد از صرف وعده سحری یا حدود ۲ ساعت بعد از صرف وعده افطار است، توجه داشته باشید که باید در این ایام از اعمال فشار بیش از حد بر روی بدن خودداری کنید به عبارتی دیگر باید ورزش‌ها را به صورت سبک و ملایم انجام دهید.

وی تاکید کرد: در شرایطی می‌توانیم بعد از افطار به ورزش کردن بپردازیم که وعده افطاری را سبک و قوی مصرف کنیم تا علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز بدن از ایجاد آسیب در سیستم گوارشی جلوگیری کنیم.
 
کریمی تصریح کرد: به طور کلی به کسانی که قوای بدنی ضعیف تری دارند توصیه می‌کنیم که هنگام روزه داری فعالیت‌های ورزشی انجام ندهند؛ همچنین اگر پیش از این عادت به انجام ورزش مداوم و منظم نداشتید پیشنهاد می‌شود ماه رمضان را برای شروع فعالیت‌های ورزشی انتخاب نکنید.

آسیب‌های جسمی در کمین ورزشکاران در ماه رمضان
این متخصص طب سنتی تصریح کرد: بهتر است در ماه رمضان نسبت به سایر اوقات سال کمتر به فعالیت ورزشی بپردازید چرا که طولانی بودن روز و دوری از آب و غذا برای مدت طولانی باعث بروز ضعف جسمانی و حتی ایجاد آسیب می‌شود.
 
وی درباره تاثیر تغذیه (Nutrition)در زمان انجام فعالیت‌های ورزشی گفت:  تغذیه مناسب در افطار و سحر از مهم‌ترین عوامل  حفظ قوای بدنی است، باید تمام گروه‌های غذایی به مقدار مناسب در این دو وعده گنجانده شوند تا نیاز بدن را تامین کنند؛ مصرف مقدار مناسبی از سبزیجات مثل  یک سالاد مختصر می‌تواند در دریافت انرژی مناسب برای فعالیت ورزشی  تأثیر چشمگیری داشته باشد.

کریمی گفت: استفاده از تخم‌مرغ به خصوص اگر به صورت عسلی طبخ شود می‌تواند تاثیر زیادی بر بهبود سطح انرژی بدن داشته باشد؛ استفاده از شیره انگور، حریره بادام و فالوده سیب و مواردی از این قبیل هم برای ورزشکاران این حوزه بسیار مفید است.

این متخصص(Expert) طب سنتی یادآوری کرد: انجام فعالیت ورزشی نیاز بدن به آب را افزایش می‌دهد؛ به یاد داشته باشید که بهتر است  آب مورد نیاز بدن را به صورت غیر مستقیم دریافت کنید؛ برای کنترل تشنگی می‌توانید به سراغ شربت‌هایی مثل سکنجبین، خاکشیر و شربت آبلیمو بروید و کم‌تر از چای استفاده کنید؛ این نوشینی سنتی به دلیل داشتن خاصیت مدری باعث دفع آب موجود در بدن می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: