کد خبر: ۲۳۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 14
اعتباربخشی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با هدف ایجاد رقابت کیفی بین مراکز درمانی و بیمارستان‌ها اجرایی شده و بیمارستان‌ها بر اساس کیفیت ارائه خدمات درجه بندی می‌شوند و می‌توانند تعرفه‌هایشان را اعمال کنند
شفاآنلاین>سلامت> سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اعتباربخشی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با هدف ایجاد رقابت کیفی بین مراکز درمانی و بیمارستان‌ها اجرایی شده و بیمارستان‌ها بر اساس کیفیت ارائه خدمات درجه بندی می‌شوند.

به گزارش شفاآنلاین، حیدر علی عابدی در رابطه با اجرای اعتباربخشی بیمارستان‌ها گفت: اعتباربخشی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با هدف ایجاد رقابت کیفی بین مراکز(centers) درمانی و بیمارستان‌ها اجرایی شده و بیمارستان‌ها بر اساس کیفیت ارائه خدمات درجه بندی می‌شوند و می‌توانند تعرفه‌هایشان را اعمال کنند. بنابر این هرچقدر کیفیت بیمارستان‌ها بالاتر باشد، تعرفه‌ بالاتری را دریافت می‌کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: بیمارستان‌ها برای رسیدن به سطح و درجه بالاتر باید یکسری از سنجه هایی را که وزارت بهداشت و درمان تعیین کرده و ملاک قرار داده را کسب کنند، تا از آن تعرفه متناسب بهره مند شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: اگر بیمارستانی، یکی از مولفه‌های ملاک را نداشته باشد، مدتی به آن فرصت می‌دهند تا سنجه‌ مورد نظر را کسب کنند، در غیر این صورت درجه بیمارستان کاهش پیدا کرده و تعرفه خدماتی آن نیز متناسب با درجه تنزل پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که اگر تعرفه‌های بیمارستانی به دلیل عدم کسب سنجه وزارت بهداشت بیش از حد کاهش پیدا کند، زیان‌ده می‌شود. این موضوع برای بیمارستان‌های خصوصی محتمل‌تر است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در اعتباربخشی هیچ تفاوتی میان بیمارستان‌های خصوصی و دولتی وجود ندارد، تصریح کرد: هر بیماستانی اعم از بیمارستان‌های دولتی، بیمارستان ارتش، بیمارستان‌های تامین اجتماعی و یا بیمارستان‌های خصوصی که بخواهد از تعرفه استفاده کند باید اعتبار بخشی شود، در غیر این صورت بیمه‌ها (insurances)برای پرداخت تعرفه‌ها هیچ ملاکی ندارند.

اعتباربخشی بیمارستان‌ها تاثیری در حوزه گردشگری سلامت  ندارد

این نماینده مردم مجلس دهم، در رابطه با تاثیر اعتباربخشی و درجه بیمارستان‌ها در حوزه گردشگری سلامت خاطرنشان کرد: اعتباربخشی به بیمارستان‌ها در حوزه گردشگری سلامت هیچ تاثیری ندارند و صرفاً برای جذب بیمار‌های داخل کشور موثر خواهد است. معتقدم برای توسعه گردشگری سلامت باید آژانس‌ها و گردانندگان گردشگری سلامت اعتباربخشی شوند و معیار‌هایی چون میزان و سرعت اطلاعاتی که در اختیار بیماران قرار می‌دهند و یا آزادی بیمار برای انتخاب بیمارستان و فاکتور‌های دیگر در نظر گرفته شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: