کد خبر: ۲۳۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 14
با پوشش بیمه‌ای خدمات پزشکی، پرستاری و توانبخشی با ابزار‌های نظارتی هزینه‌هایی که پیش از این بیماران در بیمارستان پرداخت می‌کردند از این پس در خانه پرداخت خواهند کرد
شفا آنلاین>سلامت>مدیر عامل سازمان خدمات درمانی نیرو‌های مسلح با اشاره به آمار بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح اظهار کرد: ۱۵۰ هزار بیمه شده در نیرو‌های مسلح داریم که در دسته بیماران خاص و صعب‌العلاج قرار می‌گیرند.

به گزارش شفا آنلاین، امیر نوروزی از پوشش بیمه‌ای خدمات مراقبت در منزل بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه نیرو‌های مسلح خبر داد و گفت: برنامه داریم در سال ۹۸ خدمات پزشکی، پرستاری و توانبخشی در منزل برای بیماران خاص و صعب‌العلاج که امکان  خروج از منزل برای آن‌ها فراهم نیست، تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

مدیر عامل سازمان خدمات درمانی نیرو‌های مسلح ادامه داد: به زودی خدمات پزشکی، پرستاری و توانبخشی در منزل برای بیماران خاص(Special patients) و صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح قرار می‌گیرد تا بیماران دچار چالش‌های رفت و آمد به بیمارستان نشوند.

نوروزی با اشاره به آمار بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح اظهار کرد: ۱۵۰ هزار بیمه شده در نیرو‌های مسلح داریم که در دسته بیماران خاص و صعب‌العلاج قرار می‌گیرند.

وی افزود: پوشش خدمات پزشکی، پرستاری و توانبخشی برای بیماران خاص و صعب‌العلاج به صورت پایلوت تحت پوشش بیمه نیرو‌های مسلح قرار می‌گیرد، ما به صورت پایلوت این خدمات را برای گروهی از بیمه‌شدگان خاص و صعب‌العلاج نیرو‌های مسلح ارائه می‌کنیم و پس از اجرای پایلوت پوشش بیمه‌ای خدمات را برای همه بیماران خاص و صعب‌العلاج گسترش می‌دهیم.

مدیر عامل سازمان خدمات درمانی نیرو‌های مسلح به مزایای پوشش بیمه‌ای خدمات پزشکی، پرستاری و توانبخشی بیماران خاص و صعب‌العلاج در منزل اشاره کرد و گفت: بیماری که در بیمارستان بستری است و خدمات پزشکی، پرستاری و توانبخشی(Rehabilitation) را در بخش‌های مراقبت ویژه می‌گیرد هزینه‌های بسیار زیادی به بیمارستان و خانواده تحمیل می‌کند.

نوروزی گفت: با پوشش بیمه‌ای خدمات پزشکی، پرستاری و توانبخشی در منزل برای بیماران خاص و صعب‌العلاج برآورد‌ها این است بین یک سوم تا یک چهارم هزینه‌های ریالی کاهش پیدا میکند از طرفی نیاز به رفت و آمد‌های غیر ضروری خانواده بیماران بین بیمارستان و خانه نیز کم می‌شود و در نهایت هزینه‌های ریالی خانوار کاهش چشمگیری خواهد داشت.

وی تاثیر مثبت روانی را یکی دیگر از اثرات ارائه خدمات پزشکی، پرستاری و توانبخشی در منزل برای بیماران خاص و صعب‌العلاج دانست و گفت: وقتی بیماران این خدمات را در منزل و با کیفیت مناسب دریافت کنند بیمار و خانواده او از نظر روانی آرامش دارند و به همین دلیل این خدمات، هزینه‌های عاطفی خانواده را نیز کاهش می‌دهد.

مدیر عامل سازمان خدمات درمانی نیرو‌های مسلح در پایان اضافه کرد: با پوشش بیمه‌ای خدمات پزشکی، پرستاری و توانبخشی با ابزار‌های نظارتی هزینه‌هایی که پیش از این بیماران در بیمارستان پرداخت می‌کردند از این پس در خانه پرداخت خواهند کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: