کد خبر: ۲۳۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 11
باتوجه به اینکه ماه رمضان امسال در زمانی واقع شده که فاصله سحر تا افطار زیاد است، نخوردن سحری سبب مشکلاتی مانند افت قند خون می شود
شفا آنلاین>تغذیه>عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران برلزوم صرف وعده سحری تاکید کرد و گفت: حذف وعده سحری جزو عادات غذایی اشتباه است که برخی از روزه داران انجام می دهند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر لیلا آزادبخت افزود: باتوجه به اینکه ماه رمضان امسال در زمانی واقع شده که فاصله سحر تا افطار زیاد است، نخوردن سحری سبب مشکلاتی مانند افت قند خون(Blood glucose) می شود.

وی، کاهش ظرفیت کاری و کاهش تمرکز، بی حوصلگی و خستگی را از دیگر مضرات نخوردن سحری اعلام کرد و گفت: این کار همچنین می تواند صدمه زیادی به سیستم گوارش افراد بزند.

آزادبخت در پاسخ به این سوال که آیا اکتفا کردن به صرف شام در ماه رمضان، عادت مناسبی است؟ گفت: برخی روزه داران پس از افطار به صرف شام اکتفا می کنند و از خوردن سحری امتناع می ورزند که این کار، عادت غذایی مناسبی نیست.

وی با بیان این مطلب که روزه داران بهتر است در وعده سحر از میوه های آبدار مانند هندوانه استفاده کنند، گفت: میوه ها و سبزیجات نقش موثری در کاهش بروز تشنگی(Thirst) طی روز دارند و توصیه می شود روزه داران این موارد را در وعده سحری مصرف کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان داشت: باتوجه به اینکه هوا هم رو به گرمی می رود و تعریق در روز بیشتر می شود، به روزه داران توصیه می شود که تا حد امکان میوه‌جات و سبزیجات را در وعده سحری قرار دهند تا طی روز دچار کم آبی نشوند.

وی به روزه داران توصیه کرد که از مصرف مواد غذایی حاوی قند فراوان همچون زولبیا و بامیه، شربت های شیرین در وعده سحری خودداری کنند.

آزادبخت گفت که روزه داران همچنین از مصرف غذاهای پرنمک و غذاهای کنسرو شده یا غذاهای فراوری شده در وعده سحری پرهیز کنند.

این متخصص تغذیه به روزه داران توصیه کرد که وعده های سحری، افطار و وعده پس از افطار را در ماه رمضان صرف کنند و به هیچ وجه وعده سحری را حذف نکنند.
برچسب ها: قند خون ، سحری ، تشنگی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: