کد خبر: ۲۳۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 06
روابط زناشویی یکی از عوامل موثر بر ایجاد روابط عاطفی پایدار بین زوج است و معمولا از نظر زوج درمانگران، نشانه و نمادی از کل فضای زندگی مشترک محسوب می‌شود به این معنا که رضایت از روابط زناشویی، تقریبا نشان دهنده رضایت نسبی در دیگر زمینه‌های زندگی مشترک است
شفا آنلاین>یادداشت<مردی 50 ساله هستم. 20 سال است که ازدواج کردم. میزان تحصیلاتم دیپلم است و همسرم 15 سال از من کوچک تر است. احساس می‌کنم مرا دوست ندارد. همه امکانات زندگی برایش مهیاست اما از داشتن روابط زناشویی با من امتناع می‌کند و علتش را نمی‌گوید. چندبار تصمیم گرفتم جدا شوم ولی به خاطر فرزندانم صرف‌نظر کردم. گاهی وقت‌ها به سرم می‌زند دنبال روابط خارج از عرف و خیابانی بروم. لطفا راهنمایی‌ام کنید.
 
 روابط زناشویی یکی از عوامل موثر بر ایجاد روابط عاطفی پایدار <Sustained emotional relationships>بین زوج است و معمولا از نظر زوج درمانگران، نشانه و نمادی از کل فضای زندگی مشترک محسوب می‌شود به این معنا که رضایت از روابط زناشویی، تقریبا نشان دهنده رضایت نسبی در دیگر زمینه‌های زندگی مشترک است. بنابراین احتمالا شما در زمینه‌های دیگر زندگی با همسرتان هم دچار مشکلاتی هستید.

   علل سردی زوجین
درباره چرایی بی میلی و سردی زوجین علل مختلفی مطرح شده که از جمله آن: بیماری‌های روحی و روانی مانند افسردگی، اضطراب، وسواس، بیماری‌های جسمی مثل دیابت، بیماری‌های هورمونی، بارداری،  شخصیت متخاصم یا تندخو و بی‌علاقگی به شریک زندگی است. البته این علت معمولا مربوط به اول ازدواج و روزهای ابتدایی زندگی مشترک است نه بعد از گذشت 20 سال از زندگی مشترک. ما نمی‌دانیم این مشکل از چه زمانی در زندگی شما شروع شده و شما چه راهکارهایی برای بهبود روابط زناشویی خود انجام داده‌اید اما به نظر دو راه حل پیشنهادی شما یعنی «جدایی و روابط خارج از زندگی مشترک» نشان دهنده احساس خستگی و درماندگی شما در مقابل این مشکل است.

   راه‌حل‌تان روابط خارج از عرف نیست
جدایی یا روابط خارج از عرف گرچه این مشکل را به ظاهر ممکن است رفع کند اما با آسیب به دیگر زمینه‌های زندگی شما مشکلات جدی تری برای‌تان ایجاد می‌کند.


   زمینه‌های سردی را برطرف کنید
سعی کنید با بهبود روابط عاطفی خود زمینه‌های سردی همسرتان را تا حدی برطرف کنید. اطلاعات و مهارت‌های خود را در روابط زناشویی افزایش دهید تا زمینه‌های تمایل و علاقه‌مندی بیشتر همسرتان را فراهم کنید. در ضمن مقاومت همسرتان را در این روابط با اصلاح اشکالات خود برطرف کنید. بهتر است در همه این موارد از کارشناس و مشاور خانواده کمک بگیرید.خراسان


نویسنده : زهره حسینی | مشاور

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: