کد خبر: ۲۳۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019May 01
شاید در بعضی مواقع کم خوردن به کاهش وزن شما کمک کند، اما در حقیقت، شما باید از خوردن غذا‌های چرب و غذا‌هایی که با در اختیار گذاشتن کالری خالص به چاق شدن شما کمک می‌کنند، مانند بستنی و شکلات اجتناب کنید، نه همۀ غذاها
شفا آنلاین>سلامت>کاهش وزن یکی از کار‌هایی است که تقریباً در تمامی مواقع سال برای همۀ ما یک مشکل به حساب می‌آید. رژیم‌ها و روش‌های بی شماری هم برای رسیدن به وزن ایده آل وجود دارند، اما عامه‌ی مردم خصوصاً خانم‌هایی که این مسئله برایشان اهمیت بسیار زیادی دارد، چگونه می‌توانند راه درست را از راه غلط تشخیص دهند؟

به گزارش شفا آنلاین:از این رو در این مقاله قرار است برای شما همراهان همیشگی سایت برترین‌ها به ۱۰ مورد از متعارف‌ترین افسانه‌های کاهش وزن<The myths of weight loss> و نحوه‌ی اجتناب از آن‌ها بپردازیم. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.


۱ - کم خوری باعث کاهش وزن شما می‌شود

این گزاره به هیچ وجه درست نیست! البته، نه دقیقاً! شاید در بعضی مواقع کم خوردن به کاهش وزن شما کمک کند، اما در حقیقت، شما باید از خوردن غذا‌های چرب و غذا‌هایی که با در اختیار گذاشتن کالری خالص به چاق شدن شما کمک می‌کنند، مانند بستنی و شکلات اجتناب کنید، نه همۀ غذاها. به هر حال هر چقدر هم که چاق باشید، باز هم بدن شما به انرژی برای ساز و کار نیاز دارد. در آخر باید بگویم که اصلاً و ابداً از خوردن صبحانه صرف نظر نکنید.

راه درست

بدن شما برای شروع یک متابولیسم منظم و عالی به انرژی نیاز دارد. اگر بدن خود را منتظر غذا بگذارید و مدام از خوردن اجتناب کنید، در نتیجه‌ی به یک دائم الگرسنه تبدیل خواهید شد و همیشه در پی غذا خواهید بود.

۲ - دویدن طولانی مدت روی تردمیل باعث کاهش وزن شما می‌شود

شاید شما فکر کنید که اگر ساعت‌ها از وقت خود را بر روی تردمیل بگذرانید، قادر خواهید بود در طول یک هفته میزان بسیار زیادی کاهش وزن داشته باشید و تمام چربی‌های خود را بسوزانید. متاسفانه باید به اطلاعتان برسانیم که اصلاً چنین نیست. تنوع در ورزش، شاه کلید رسیدن به یک هیکل خوش تراش و زیباست؛ و صد البته هیچ گریزی از این ماجرا نیست!

راه درست

سعی کنید بدنتان را تنها درگیر یک نوع ورزش یا یک نوع دستگاه ورزشی مثل تردمیل نکنید. بلکه به یوگا، پیلاتس و ورزش‌های مخصوص کاهش وزن روی بیاورید.


۳ – برای کاهش وزن باید تمام وعده‌های غذایی حذف شوند

ببینید، با انجام چنین کاری شما فقط مقدمات یک سقوط بزرگ را برای خودتان آماده می‌کنید. به این مسئله با دقت بیشتری فکر کنید: اگر تمام وعده‌های غذایی تان را قطع کنید، نهایتاً می‌توانید یک یا دو هفته دوام بیاورید؛ سپس به گلوی خود آسیب وحشتناکی می‌زنید.

راه درست

شاه کلید حل این ماجرا، میانه روی و اعتدال است. شما می‌توانید تنها یک روز از هفته را به خودتان سخت بگیرید، تا قادر باشید در روز‌های دیگر هفته از پسِ وزنتان بربیایید.

۴ - بدنتان را از سموم مختلف بشویید و وزنتان را کاهش دهید

این مورد از نظر تئوری واقعاً عالی به نظر می‌رسد؛ اما تطهیر بدن و پاک کردن آن از انواع و اقسام سموم کاری است که بدن به خودی خود، آن را انجام می‌دهد! بدن شما ابزار و سیستم بی نظیری برای انجام این کار دارد. کبد، کلیه‌ها و اجزایی که در سرتاسر بدن پراکنده شده اند، مواد مغذی را از مواد مضر سوا کرده و تمام مواد مضر را به درک واصل می‌کنند. هر نوع کاهش وزنی که به دست این نوع پاکسازی‌ها صورت بگیرد، فقط و فقط تا پایان روند پاکسازی ادامه دارد؛ و نهایتاً تا یک روز پس از آن، بدن و میزان چربی به حالت عادی خود باز می‌گردند.

راه درست

از این راه حل‌های سریع دست بردارید، چنین چیزی امکان ندارد. چیز‌هایی مثل شکر و نمک را در طولانی مدت از رژیم غذایی خود حذف کنید تا به یک تغییر شگرف در زندگی تان دست پیدا کنید.

۵ - کربوهیدرات‌ها شیاطین افزایش وزن هستند

کربوهیدارت یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های رژیم غذایی شما و البته یک رژیم غذایی سالم است. اگر شما کربوهیدرات‌ها را در یک حجم مناسب و بدون در بر داشتن بخش بزرگی از چربی نوش جان کنید، مطمئن باشید که در این صورت هیچ افزایش وزنی در شما صورت نمی‌گیرد؛ مثل مالیدن کره بر روی سیب زمینی!

راه درست

به مواد غذایی و غذا‌هایی روی بیاورید که تماماً کربوهیدرات خالص بوده و حتی نیم نگاهی به چربی ندارند، مثل نان و برنج قهوه ای.


۶ - برچسب‌های کم چرب همیشه بهترین انتخاب هستند

این مورد ترسناک است، نه؟! کاملاً با این احساس آشنایی دارید. غذا‌هایی که برچسب کم چرب بر رویشان خورده، میزان کم تری از چربی را در بر دارند؛ البته در مقایسه با غذا‌هایی که سر تا پایشان چربی است. تازه این کاهش مقدار نیز تنها در حاشیه اتفاق می‌افتد، چگونه؟ بدین صورت که با افزایش بی حد و حصر شکر در این ماده‌ی غذایی سعی می‌کنند که بی مزگی ماده را جبران کنند.

راه درست

سعی کنید تمام اطلاعات درج شده بر روی مواد غذایی را به دقت بخوانید. می‌دانیم که در ابتدا کار اعصاب خرد کنی به نظر می‌آید، اما به خاطر داشته باشید که امنیت بدنی شما مهم‌تر است.

۷ - باشگاه رفتن با شکم خالی می‌تواند به سوزاندن چربی بیشتر منجر شود

احمقانه است. برخی افراد فکر می‌کنند که اگر بدون غذا خوردن به باشگاه بروند چربی بیشتری می‌سوزانند؛ اما اصلاً چنین نیست! در چنین اوقاتی بدن تمایل بسیار بیشتری به سوزاندن عضلات و ماهیچه‌ها دارد که اصلاً اتفاق خوشایندی نیست. همچنین یادتان باشد که اگر خسته و گرسنه به باشگاه بروید، قادر نخواهید بود که تمام حرکات و تکنیک‌ها را به درستی و به صورت کامل انجام دهید.

راه درست

قبل از رفتن به باشگاه یک چیز سبک بخورید تا انرژی کامل را برای انجام حرکات ورزشی داشته باشید. یک شیک پرانرژی و پروتئینی، بهترین انتخاب برای شماست.

۸ - کاهش میزان کالری می‌تواند به کاهش وزن کمک کند

اگرچه ممکن است کاهش میزان کالری در آغاز ایده‌ی خوبی برای کاهش وزن به نظر بیاید، اما در حقیقت می‌تواند مشکلاتی را برای متابولیسم بدن شما ایجاد کند و در نهایتاً، افزایش وزن را آسان‌تر و کاهش وزن شما را سخت‌تر کند. چرا که بدن در چنین حالتی سعی دارد تا با کمترین میزان کالری به بقای خود ادامه دهد و اجازه‌ی سوختن چربی کمتری را می‌دهد. در این صورت ممکن است تمام مدت از خستگی و سردرد رنج ببرید.

راه درست

شما می‌توانید روزانه ۳۰۰ کالری از رژیم غذایی خود کاهش دهید، البته بدون این که اختلالی در متابولیسم بدنی تان پیش بیاید. بهترین کار این است که رژیم غذایی صحیحی داشته باشید و اطلاعات موثقی از خورد و خوراکتان در دست داشته باشید.



۹ - بعضی غذا‌ها می‌توانند به سرعت متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما کمک کنند

عالی نیست، چنین چیزی محشر است! اما متاسفانه واقعیت ندارد. بعضاً برخی افراد ادعا می‌کنند که مواد خوراکی‌ای وجود دارد که می‌تواند سوخت و ساز بدن شما را بالا ببرد و به کاهش وزن سریع منجر شود. اما در واقعیت، چنین چیزی احتمالاً پر از کافئین و شکر است که می‌تواند به جای فایده، مضررات بسیاری برای سوخت و ساز بدن شما داشته باشد.

راه درست

به خورد و خوراکتان توجه ویژه‌ای داشته باشید و آن را در حد اعتدال نگه دارید. اگر دیدید که در جایی این گونه مواد خوراکی برای کاهش وزن به فروش می‌رسند، به هیچ وجه گولشان را نخورید. چرا که شانس درست عمل کردن چنین موادی، تنها یک به هزار است.

۱۰ - مصرف تنها یک ماده‌ی غذایی به کاهش وزن شما منجر می‌شود

امان از دست سلبریتی‌ها و افراد معروف، واقعا بدون تبلیغات آن‌ها ما کجا بودیم؟ به هیچ وجه باور نکنید خوردن غذای سفید می‌تواند به کاهش وزن منجر شود! چون اصلا چنین چیزی ممکن نیست. امروزه در دنیای انسان‌ها طیف بی شماری از مواد خوراکی وجود دارد و هر روز به تعداد آن افزوده می‌شود. بهترین راه این است که از هر طیفی یک ماده خوراکی بخورید. این کار به سیستم هاضمه و گوارش شما کمک می‌کند تا عملکرد صحیح خود را حفظ کند و از شر سموم بدن خلاص شود.

راه درست

بهترین کار این است که همواره به بدنتان اعتماد کنید، نه به تبلیغات بی پایه و اساس! بدن شما به خوبی ظرفیت از هم پاشاندن هر نوع غذا و هضم آن را دارد. اگر تنها به خوردن یک نوع ماده‌ی خوراکی مشغول شوید، کم کم اشتهایتان به آن را از دست داده و تمایل بیشتری برای خوردن میزان زیادی از غذا‌های دیگر خواهید داشت. lifehack

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: