کد خبر: ۲۳۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019April 24
تومور معمولا در سن یک سالگی بروز می‌کند و گاهی اوقات به دلیل انواع ژنتیک این نوع بیماری بلافاصله پس از تولد کودک دیده می‌شود. این بیماری در یک طرف چشم ظاهر می‌شود، اما ممکن است سمت دیگر را هم درگیر کند
شفاآنلاین>سلامت> یک فوق تخصص شبکیه گفت: ابتلا به تومور شبکیه در سنین یک تا سه سالگی شایع است و بروز آن در سنین بالای ۱۰ سال به ندرت یافت می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، سعید کریمی فوق تخصص شبکیه  درباره اختلال(Disorder) تومور شبکیه در کودکان اظهار کرد: تومور معمولا در سن یک سالگی بروز می‌کند و گاهی اوقات به دلیل انواع ژنتیک این نوع بیماری بلافاصله پس از تولد کودک دیده می‌شود. این بیماری در یک طرف چشم ظاهر می‌شود، اما ممکن است سمت دیگر را هم درگیر کند.

وی ادامه داد: در گذشته این بیماری باعث مرگ و میر بسیاری از کودکان می‌شد، اما امروزه درمان‌های قوی نسبت به گذشته وجود دارد که تا حدود ۹۰ درصد باعث بهبودی این بیماری خواهد شد.

کریمی درباره‌ علائم این نوع بیماری گفت: با ابتلا به این اختلال مردمک چشم کودک سفید شده و داخل چشم برقی خاص ظاهر می‌شود که غیر طبیعی به نظر می‌رسد، انحرافات چشم یکی دیگر از علایم شایع این نوع بیماری است.

این فوق تخصص شبکیه چشم تاکید کرد: والدین باید این اختلال را جدی بگیرند، زیرا بسیار بدخیم و کشنده است.

وی افزود: ابتلا به این بیماری در سنین یک تا سه سالگی شایع است و بروز آن در سنین بالای ۱۰ سال به ندرت یافت می‌شود.

کریمی درباره‌ درمان و پیشگیری از ابتلا به تومور شبکیه گفت: درمان این تومور به صورت شیمی درمانی است که به‌صورت عمده داخل رگ (سرم درمانی) انجام می‌گیرد،‌همچنین ممکن است داخل چشم یا شریان (پشت چشم) تزریق شود. در گذشته رادیوتراپی نیز صورت می‌گرفت اما این روش امروزه دیگر کاربردی ندارد، همچنین برای شناسایی درگیری‌های دیگر مغز از بیمار ام آر آی گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: شیمی درمانی پنج تا ۶ ماه طول می‌کشد که معمولا در ۶ جلسه و ماهی یک بار انجام می‌شود.

کریمی تاکید کرد: در این بیماری(Sickness) نباید به سراغ گیاه درمانی و طب سوزنی و دیگر درمان‌های روی آورد، زیرا نه تنها باعث بهبودی نمی‌شود بلکه طول درمان بیماری را طولانی‌تر می‌کند. شیمی درمانی علمی‌تر عمل می‌کند و اگر به‌موقع به پزشک مربوطه مراجعه شود بهبودی کامل حاصل خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: