کد خبر: ۲۳۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019April 24
سلامت محور شدن باتوجه به پیشگیری تحقق پیدا می‌کند و به همین دلیل ما خودمراقبتی را سرلوحه کار قرار داده‌ایم چرا که با تشخیص و درمان زودرس می‌توان بسیاری از هزینه‌ها را کاهش داد
شفا آنلاین>سلامت>مدیر عامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح گفت: از امروز خدمات دندان پزشکی سیار به نیروهای نظامی در مناطق عملیاتی ارائه می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، امیر نوروزی در مراسم رونمایی از ۳ اقدام تحولی بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح که در کلینیک دندانپزشکی شهید چمران برگزار شد، اظهار کرد: سلامت محوری تکلیفی است که مقام معظم رهبری به ما ابلاغ کرده‌اند و در راستای این فرمایش ما باید گام‌هایی برداریم.

مدیر عامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح ادامه داد: سلامت محور شدن باتوجه به پیشگیری تحقق پیدا می‌کند و به همین دلیل ما خودمراقبتی را سرلوحه کار قرار داده‌ایم چرا که با تشخیص و درمان زودرس می‌توان بسیاری از هزینه‌ها را کاهش داد.

وی با اشاره به طرح بسیج همگانی فشارخون(blood pressure) که وزیر بهداشت به تازگی آن را ابلاغ کرده است، گفت: خوشبختانه ما در این راستا یک گام پیش قدم بوده‌ایم و کتاب کنترل فشار خون را برای بیمه شدگان نیرو‌های مسلح تدوین کردیم تا بتوانیم از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنیم؛ همچنین کتابی در زمینه پیشگیری از دیابت و سرطان سینه تهیه و تدوین شد و از امروز در اختیار بیمه‌شدگان نیرو‌های مسلح قرار می‌گیرد.

نوروزی گفت: در سال ۹۶ که من مدیر کل بیمه استان تهران نیرو‌های مسلح بودم مطالعه‌ای انجام شد و دیدیم که ۷۰ درصد از خانواده‌هایی که یک نفر در آن‌ها مبتلا به دیابت بوده، در آینده نیز یکی دیگر از اعضای خانواده به دیابت مبتلا شده است، به همین دلیل بحث پیشگیری و کنترل دیابت(Diabetes) را مد نظر قرار دادیم.

مدیر عامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: امروز گام نخست پرونده الکترونیکی سلامت در نیرو‌های مسلح برداشته شد، ما امروز در گام اول اجرای پرونده الکترونیک سلامت قدم برداشتیم و پرونده الکترونیک سلامت دندانپزشکی رونمایی شد و از این پس گرافی‌های دندان‌پزشکی در پرونده الکترونیک سلامت واگذاری خواهد شد.

وی تصریح کرد: تصویربرداری دندانپزشکی یکی از پرهزینه‌ترین خدمات تصویربرداری در بیمه نیرو‌های مسلح بوده و از ۲ میلیون و ۲۲۲ هزار تصویربرداری که در سال ۹۶ برای بیمه‌شدگان نیرو‌های مسلح انجام شده، ۷۰۱ هزار و ۸۷۷ مورد مربوط به گرافی‌های دندان‌پزشکی بوده است.

نوروزی با بیان اینکه تصویربرداری بر خط دندان‌پزشکی خطر ابتلا به سرطان تیروئید را کاهش می‌دهد، گفت: از این پس گرافی دندان پزشکی بیمه‌شدگان نیرو‌های مسلح در پرونده الکترونیک سلامت بیمه شدگان در دسترس است و این خدمت کمک می‌کند تا از تصویربرداری مکرر دندانی جلوگیری شود چرا که قرار گرفتن تحت اشعه ایکس خطر ابتلا به سرطان تیروئید را افزایش می‌دهد.

مدیر عامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح اظهار کرد: امروز شناسنامه دهان و دندان بیمه‌شدگان دندان پزشکی پایه‌گذاری شد و تا پایان سال ۹۶ پرونده الکترونیک سلامت دندان پزشکی برای بیمه شدگان کامل می‌شود و در فاز اول به دنبال حذف دفترچه از مراکز دندان‌پزشکی نیرو‌های مسلح و در فاز بعدی در مراکز طرف قرارداد هستیم.

وی با اشاره به عقد قرارداد با پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیا برای ارائه خدمات دندان‌پزشکی سیار به نیرو‌های نظامی اظهار کرد: امروز اولین قرارداد ما با مراکز سیار دندان پزشکی منعقد می‌شود که این اقدام به کاهش هزینه‌های نیرو‌های مسلح کمک می‌کند چرا که وقتی یکی از نیرو‌های مسلح ما در مناطق عملیاتی نیاز به خدمات دندان‌پزشکی پیدا می‌کند وقتی خدمات را به موقع ارائه دهیم، پیشگیری مانع از وخیم‌تر شدن شرایط و ارتقای سلامت نیرو‌های مسلح خواهد شد، همچنین هزینه‌های درمانی کاهش پیدا می‌کند.

نوروزی در پایان با بیان اینکه تا پایان اردیبهشت طرح پایلوت و خدمات پزشکی و پرستاری در استان تهران و قم راه‌اندازی خواهد شد، گفت: ما پوشش خدمات مراقبت در منزل را برای بیمه‌شدگان نیرو‌های مسلح را در دستور کار قرار دادیم چرا که این کار به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: