کد خبر: ۲۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 22
شفا آنلاين-احمد احمدی معتقد است که احساس ناتوانی رشد اجتماعی دانش آموز را دچار اختلال می‌کند.
به گزارش شفا آنلاين،احمد احمدی، جامعه شناس گفت: انسان با ناتوان کنشی متولد می شود و به تنهایی نمی تواند با محیط خود سازگار شود، اگر آدمی بتواند با محیط خود سازگار شود دارای هویت موفقیت و توفیق و چنانچه سازگار نشود دارای هویت شکست خواهد شد.
 
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت وجود شرایط ارزش در خانواده افزود: اگر شرایط ارزش در خانواده وجود داشته  باشد و با کودک با احترام برخورد شود او مفهوم مثبتی از خویشتن خواهد داشت و برای خود ارزش قائل می شود و وقتی کودک احساس ارزش کند با سایر کودکان برخوردی مثبت  خواهد داشت؛ برداشت منفی از خود، کودک را به کناره گیری و انزوا می کشاند.
 
وی افزود:عدم تائید باعث کناره گیری و احساس ناتوانی دانش آموزان می شود و این احساس آنها را از شرکت در فعالیت ها و در گروه دوستان باز داشته و به رشد اجتماعی آنها لطمه می زند.
 
وی در پایان تصریح کرد: در ابتدا باید جو پذیرش و فضای اعتماد در خانواده و محیط آموزشی انجام شود و شرایط اعتماد، احترام و تفاهم به وجود آید و خانواده و مدرسه به صورتی باشد که فرصت اقدام را  از خویشتن  به دانش آموز بدهد، همچنین باید بر نقاط مثبت شخصیت دانش آموزان تکیه شود و از سرزنش و توجه به جنبه های منفی شخصیت آن ها احراز و دوری شود و از همه مهمتر مهارت های سازگاری اجتماعی به دانش آموزان آموزش داده شود و با خطاهای رفتاری دانش آموزان به صورتی سازنده برخورد شود و راه حل های عملی ارائه شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: