کد خبر: ۲۳۰۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019April 24
الزام استفاده از کارت خوان در مطب پزشکان پس از مطرح شدن از سوی نمایندگان، در مجلس رد شد و دوباره در لایحه بودجه مطرح شد اما شورای نگهبان به این لایحه ایراد‌هایی قانونی گرفته است که الزام استفاده از کارتخوان از سوی یک صنف مغایر با قانون است
شفا آنلاین>سلامت>عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی گفت: نصب کارتخوان باعث رفاه حال بیماران و مراجعه کنندگان است و از سوی دیگر از انتقال آلودگی به وسیله پول‌های کاغذی جلوگیری می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، حسین قشلاقی اظهار کرد: الزام استفاده از کارت خوان در مطب پزشکان پس از مطرح شدن از سوی نمایندگان، در مجلس رد شد و دوباره در لایحه بودجه مطرح شد اما شورای نگهبان به این لایحه ایراد‌هایی قانونی گرفته است که الزام استفاده از کارتخوان از سوی یک صنف مغایر با قانون است.

وی افزود: طرح الزام استفاده از کارتخوان در مطب پزشکان در لایجه بودجه آمده بود و به همین دلیل نمایندگان مجلس به ارائه این موضوع در لایحه بودجه توجه نکردند.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: به عنوان عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی معتقدم نصب کارتخوان باعث رفاه حال بیماران و مراجعه کنندگان است و از سوی دیگر از انتقال آلودگی و میکروب به وسیله پول‌های کاغذی جلوگیری می‌کند و هزینه چاپ اسکناس را کاهش می دهد و از نظر اقتصادی و سلامتی فواید بسیاری دارد.

قشلاقی گفت: استثنا کردن یک صنف مانند پزشکان برای الزام در استفاده از کارتخوان تنها از نگاه مردم برخی شائبه‌ها را ایجاد می‌کند؛ چرا صنوف دیگر که تراکنش بالایی دارند، ملزم به استفاده از کارتخوان نیستند؟  این استثنا کردن اقدام درستی نیست و قانون گذار باید تمام صنوف را ملزم به استفاده از کارتخوان می‌کرد و حتی یک سال به تمام صنوف مهلت می‌داد تا خودشان را با شرایط جدید وفق بدهند.

وی در پایان اضافه کرد: استفاده جامعه پزشکان از کارت خوان در مجلس به تصویب نمایندگان رسیده است و پزشکان ملزم به استفاده از کارت خوان هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: