کد خبر: ۲۳۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019April 23
گروه‌های زیادی از جامعه پزشکی، به خاطر عدم همخوانی تعرفه‌ها با هزینه‌ها، طبابت را رها کرده‌اند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، با اشاره به رشد تعرفه های پزشکی در سال ۹۸، گفت: متاسفانه گروه های زیادی از جامعه پزشکی، حرفه طبابت را رها کرده اند.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج خسرونیا، روز سه شنبه در سی امین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در مرکز همایش‌های رازی، اظهار داشت: جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، ضمن محکوم کردن تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشورمان، تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار می‌گیرد.

وی با اشاره به حوادث سیلاب اخیر در برخی از استان‌های کشور، افزود: مشکل سیل زدگان تنها مربوط به روزهای ابتدایی وقوع سیل نیست، و می‌بایست به فکر پیشگیری از شیوع برخی بیماری‌ها در این مناطق بود.

خسرونیا ادامه داد: مشکلات روانپزشکی(Psychiatry)، از جمله آسیب‌هایی است که سلامت روان سیل زدگان را تهدید می‌کند و از همین رو، حداقل یک نوبت معاینه روانپزشکی برای آسیب دیدگان سیل ضروری است.

رئیس کنگره به موضوع تعرفه‌های پزشکی اشاره کرد و افزود: متأسفانه کسانی در مورد تعرفه‌ها تصمیم می‌گیرند که هیچ تجربه‌ای از اداره مطب و بیمارستان ندارند.

وی گفت: گروه‌های زیادی از جامعه پزشکی، به خاطر عدم همخوانی تعرفه‌ها با هزینه‌ها، طبابت را رها کرده‌اند.

خسرونیا با اشاره به اکثریت جامعه پزشکی که شامل متخصصین داخلی، عفونی، اطفال و پزشکان عمومی است، افزود: این تعرفه‌ها باعث ورشکستگی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی می‌شود.

وی با اشاره به رشد ۱۰ درصدی تعرفه‌ها، گفت: آیا نرخ تورم هم ۱۰ درصد رشد داشته و اینکه هزینه‌های زندگی و سایر مایحتاج نیز ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته است که برای تعرفه‌ها ۱۰ درصد رشد را تعیین کرده‌اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: