کد خبر: ۲۳۰۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019April 22
سازمان جهانی بهداشت شعار هفته سلامت امسال را به عنوان «پوشش همگانی سلامت» انتخاب کرده است
شفاآنلاین>سلامت> رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تأکید بر توزیع عادلانه خدمات بهداشتی و درمانی گفت: متاسفانه برخی از افراد صلاحیت لازم در امورات پزشکی را ندارند و بدون مجوز وزارت بهداشت وارد عرصه درمان با طب سنتی می‌شوند که به صورت جدی با آنها برخورد می‌‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، محمد دهقانی فیروزآبادی اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت شعار هفته سلامت امسال را به عنوان «پوشش همگانی سلامت» انتخاب کرده است.

وی با بیان اینکه هفته ملی سلامت هر ساله از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه است گفت: امسال وزارت بهداشت این شعار را کامل‌تر کرده و به عنوان «مراقبت‌های بهداشتی اولیه راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» نامگذاری کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: مراقبت‌های بهداشتی اولیه در حوزه سلامت مهم است و باید بهداشت(Health) مقدم بر درمان باشد در غیر این صورت درمان محور بودن آسیب‌های جدی به دنبال دارد.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: پایه و اساس بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها نیز مراقبت‌های بهداشتی اولیه است و اگر به سمت مراقبت‌های اولیه حرکت کنیم بسیاری از هزینه‌ها مدیریت می‌شود.

وی ادامه داد: خدمات بهداشتی و درمانی باید به صورت عادلانه توزیع شود و در حال حاضر نیمی از جمعیت جهان دسترسی لازم به  خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز ندارند و 100 میلیون نفر در جهان سالانه به دلیل هزینه‌های سنگین دچار فقر شدید می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از افراد صلاحیت لازم در امورات پزشکی را ندارند و بدون مجوز وزارت بهداشت وارد عرصه درمان (cure)و طب سنتی می‌شوند.

دهقانی فیروزآبادی اظهار داشت: تاکنون بسیاری از افراد که در کارهای پزشکی فعالیت و مداخله کردند و صلاحیت کافی نداشتند با حکم دادگاه به دادسرا معرفی شدند.

وی با بیان اینکه به طور قطع با کسانی که مجوز از وزارت بهداشت برای درمان و طب سنتی ندارند برخورد می‌شود گفت: در حال حاضر دو نفر متخصص طب سنتی که دارای مجوز هستند در آستان مقدس شهدای باقریه بیرجند به مردم خدمات ارائه می‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار