کد خبر: ۲۲۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019April 22
متوسط هزینه‌های پرداختی از جیب مردم در نظام سلامت هنوز از آنچه در برنامه ششم توسعه دیده شده است بالاتر است. اما در بخش‌هایی که مشمول طرح تحول سلامت شده است پرداختی‌ها کاهش پیدا کرده است
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اگر قرار باشد با افزایش نامتعارف تعرفه‌ها در نظام سلامت پرداختی از جیب مردم را بیش از این کنیم ظلم به مردم است.

به گزارش شفا آنلاین، عباسعلی پوربافرانی اظهار کرد: متوسط هزینه‌های پرداختی از جیب مردم در نظام سلامت هنوز از آنچه در برنامه ششم توسعه دیده شده است بالاتر است. اما در بخش‌هایی که مشمول طرح تحول سلامت شده است پرداختی‌ها کاهش پیدا کرده است. پس باید بین بخشی‌هایی که مشمول طرح شده و بخش‌هایی که مشمول طرح نشده تفکیک قائل شد تا مشخص شود وضعیت پرداختی‌ها از جیب مردم چگونه است.

وی افزود: قطعا اگر پرداختی‌ها در بخش خصوصی و درمان سرپایی را هم بررسی کنیم، پرداختی‌ها از جیب مردم با آنچه که باید باشد تفاوت دارد. بنابراین در حال حاضر پرداختی مردم در کل نظام سلامت بسیار بالا است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به درخواست سازمان نظام پزشکی(Medical System) مبنی بر افزایش 70 درصدی تعرفه‌های پزشکی، اظهار کرد: در سال‌های گذشته مخصوصا در سال اول اجرای طرح تحول سلامت افزایش قابل توجهی را در حوزه تعرفه‌ها داشته‌ایم. امروز اگر بخواهیم افزایش تعرفه‌ها را بر اساس آنچه که در گذشته افزایش یافته بسنجیم، در حال حاضر تعرفه‌ها از آنچه که اعلام شده نباید افزایش بیشتری داشته باشد.

پوربافرانی در پایان با تاکید بر اینکه پرداختی‌ها از جیب مردم باید کاهش یابد، تصریح کرد: وقتی قرار باشد بر اساس قانون پرداختی مردم در نظام سلامت کاهش پیدا کند پس نباید توقع افزایش بی‌رویه تعرفه‌ها را داشته باشیم. با این حال اگر قرار باشد طبق خواست اعضای جامعه پزشکی تعرفه‌ها بر اساس تورم تعدیل شود بیمه‌ها باید تقویت شوند. در غیر این صورت اگر قرار باشد با افزایش نامتعارف تعرفه‌ها در نظام سلامت پرداختی از جیب مردم را بیش از این کنیم ظلم به مردم است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: