کد خبر: ۲۲۹۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019April 22
دشمن بحث تحریم در تمام زمینه ها حتی دارو را به سر حد اعلا رسانده و دراین بخش نمی شود منکر برخی مشکلات شد
شفا آنلاین>سلامت>رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اعمال شدیدترین تحریم ها علیه کشورمان، مشکل جدی در حوزه تولید و عرضه داروی داخلی وجود ندارد.

به گزارش شفا آنلاین، همایون هاشمی اظهار داشت: دشمن بحث تحریم در تمام زمینه ها حتی دارو را به سر حد اعلا رسانده و دراین بخش نمی شود منکر برخی مشکلات شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه سرمایه گذاری های داخلی در عرصه تولید دارو که از دهه 80 تاکنون آغاز شده، موجب ناکارآمدی تحریم ها در این حوزه شده است.

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس ادامه داد: دشمنان در شعارها می گویند که حوزه دارو معاف از تحریم است اما در عمل شاهد عدم همکاری مالی و اعتباری بانک در سطح بین المللی هستیم.

هاشمی گفت: کشور ما از این دست تحریم ها را پشت سر گذاشته اما پای کار آمدن بخش خصوصی و صاحبان صنوف به جهت علاقه ای که به میهن اسلامی دارند، موجب شده تا به راحتی از این معبری که دشمن درست کرده، عبور کنیم.

وی افزود: اکنون بیش از 97 درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود و تا آنجا که مسئولان وزارت بهداشت(Ministry of Health) اعلام کرده اند مشکل جدی در تولید، عرضه و توزیع دارو وجود ندارد و تمهیدات لازم اندیشیده شده است. اکنون تیم مجربی در وزارت بهداشت و درمان مستقر شده و کارها به خوبی پیش می رود.

رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس تاکید کرد: فراکسیون غذا و دارو در مجلس به عنوان یک مجموعه تخصصی با توجه به اینکه بحث دارو یکی از مولفه های تاثیر گذار و مهم در حوزه سلامت است ، موضوعات را به خوبی رصد می کند.

به گزارش ایرنا هاشمی در پایان اضافه کرد: سازمان غذا و دارو در سال های اخیر با حجم زیادی بدهکاری به شرکت های تولیدی دارو مواجه شد که اکنون این مشکل در حال کاهش است و منابع خوبی در این بخش تدوین شده و امسال 500 میلیون یورو تامین شده است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: