کد خبر: ۲۲۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019April 21
در این روزهای ابری، چشم‌های بارانی اعضای خانواده مبین و دستان نیازمند یاری یک پدر که در حسرت سلامت فرزندش است، چشم امید به کمک همنوعان خود دوخته تا با یاری آنان، هزینه های مربوط به بررسی های پزشکی «مبین» را تامین کنند
شفاآنلاین>سلامت> در این روزهای ابری، چشم‌های بارانی اعضای خانواده مبین و دستان نیازمند یاری یک پدر که در حسرت سلامت فرزندش است، چشم امید به کمک همنوعان خود دوخته تا با یاری آنان، هزینه های مربوط به بررسی های پزشکی «مبین» را تامین کنند.

وقتی به همراه سایر خبرنگاران وارد منزل این خانواده شدیم، «مبین» کوچولو با چشم های بسته تازه از بیمارستان و سرم تراپی بازگشته و بر رو تخت دراز کشیده بود.

پدر «مبین» بی اختیار گفت: فرزندم به دلیل ابتلا به یک بیماری نادر دچار سکته مغزی همراه با تشنج شده و به طور مرتب به دلیل بی هوشی در بیمارستان بستری می شود.

غلامرضا تیموری ادامه داد: علایم بیماری مبین برای اولین بار در 26 اردیبهشت سال گذشته و در کلاس پنجم مدرسه شهید راثی میاندوآب ظاهر شد.

وی اضافه کرد: طی روزهای اول بستری شدن مبین پزشکان گفتند که وی دچار سکته مغزی شده است و حتی مراتب مورد تایید پزشکان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: ما مستاجر هستیم و قبل از این اتفاق نیز در آژانس تاکسی تلفنی کار می کردم ولی اکنون همه کارم مراقبت از تنها فرزندم است.

وی با اشاره به اینکه در مورد هزینه های درمان فرزندش با اداره آموزش و پرورش نیز مکاتبه کرده است، بیان کرد: ابتدا این موضوع را گلو درد به حساب آوردند و به ما گفتند که درمان طبی در تعهدات بیمه(Insurance) حوادث دانش آموزی نیست و باید خانواده هزینه درمان را تقبل کند.

«تیموری» با بیان اینکه تاکنون 10 میلیون ریال به عنوان کمک هزینه درمانی از طرف آموزش و پرورش به ما داده شده است، بیان کرد: در مرداد سال گذشته در این زمینه به وزیر آموزش و پرورش و اسفند ماه نیز به نماینده شهرستان در مجلس و نیز اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نامه نوشتم و ماجرا را برای آنان تشریح کردم اما تاکنون پاسخی به آن نامه ها داده نشده است.

وی افزود: اکنون «مبین» به طور مداوم دچار تشنج می شود و بعد از مراجعه به چندین پزشک متخصص مغز و اعصاب، اعصاب و روان و کودکان در میاندوآب، ارومیه و تبریز، در صف انتظار برای تست LTM (روشی برای تشخیص علت تشنج) هستیم.

وی با بیان اینکه تیرماه امسال نوبت تست LTM مبین در تبریز فرا می رسد، گفت: بر اساس گفته پزشک این تست امکان دارد تا پنج روز طول بکشد و هزینه های آن خیلی زیاد است و حدود 300 میلیون ریال خواهد بود که من قادر به تامین این هزینه نیستم.

پدر این دانش آموز میاندوآبی اظهار داشت: اکنون تنها چاره بنده این است که از طریق رسانه ها، صدای خود را به گوش مسوولان و خیران برسانم تا ما را در تامین هزینه های درمان پسرم یاری کنند.

مدیر آموزش و پرورش میاندوآب نیز گفت: رسیدگی به این دانش آموز 12 ساله هم اکنون در دست بررسی قرار دارد و حتی در دوره مدیریت قبلی این نهاد نیز مورد توجه قرار داشته است.

بهروز تقی نژاد اظهار داشت: تاکنون چندین مرتبه از سوی مسوولان دبستان شهید راثی و مسوولان وقت و فعلی آموزش و پرورش به خانواده «مبین» کمک هایی صورت گرفته و نامه نگاری های لازم نیز در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در حد تعهدات بیمه دانش آموزی به وی کمک شده است، افزود: در خصوص هزینه درمان برای تست LTM نیز پیگیری های لازم برای کمک گرفتن از خیران انجام می گیرد و خیران و مردم نوع دوست می توانند جهت کمک به این خانواده به اداره آموزش و پرورش مراجعه کنند تا راهنمایی های لازم انجام گیرد.

به گزارش ایرنا تست «LTM» به منظور تشخیص و تایید تشنج با علل نامعلوم استفاده می‎شود؛ سردردهای میگرنی، حالت‎های سایکوژنیک یا مشکلات روانپزشکی علایمی شبه تشنج ایجاد می‎کند که برای تشخیص و تایید منبع اصلی و تیپ تشنج از روش LTM استفاده می‎شود.

این روش با مشخص کردن نوع داروی مصرفی و علت مقاومت دارویی بیمار سبب کاهش عوارض جانبی دارو و بار اقتصادی می‎شود؛ در استفاده از این روش کانون تشنج‎زایی بیمار به طور دقیق شناسایی می‎شود و این روش برای بیماران مبتلا به صرع که تصمیم به جراحی گرفته‎اند، بسیار مفید واقع می‎شود.

با توجه به این که تشنج، بیماری خاص و تحت پوشش بیمه به شمار نمی‎آید، همه‎ بیماران توان بهره‎مندی از این روش را ندارند.

هم اکنون تحمل هزینه‌های سرسام آور نگهداری از فرزند این هموطن در بستر بیماری، در کنار سختی‌های بسیار دیگر دوران طاقت فرسایی را بر خانواده‌ای که تنها منبع درآمدشان مسافرکشی بوده، حکمفرما کرده است.

این خانواده نیازمند رسیدگی مسوولان و دست یاری خیران هستند تا با درمان بیماری فرزندشان، دوباره او را سرپا و کنار دوستانش ببیند.ایرنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: