کد خبر: ۲۲۹۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019April 21
وام دادن دست وزارت بهداشت نیست، بلکه دست نظام بانکی است. البته ما در این زمینه پیشنهاداتی را آماده کرده‌ایم تا در هیأت دولت مطرح کنیم و با مساعدت‌های رئیس بانک مرکزی بتوانیم این اقدام را هم به سرانجام برسانیم
شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت درباره ارائه وام‌های کم بهره به تولیدکنندگان دارو در کشور گفت: پیشنهاداتی را در این حوزه آماده کرده‌ایم و می‌خواهیم آنها را در هیأت دولت مطرح کنیم و امیدواریم با مساعدت رئیس بانک مرکزی به نتیجه برسیم.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سعید نمکی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از یکی از پیشرفته‌ترین واحدهای تولید قرص و کپسول در کشور ضمن تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان، گفت: مجموعه‌ای که امروز به بهره‌برداری رسید، مجموعه بسیار بزرگی است. بنده در صنعت داروسازی <Pharmacy>کار کرده‌ام و بنیانگذار بسیاری از کارخانه‌های داروسازی کشور بوده‌ام. باید توجه کرد که این مجموعه یکی از پیشرفته‌ترین مجموعه‌های داروسازی کشور است.

وی افزود: بهره‌برداری از این سایت داروسازی گامی در راستای رقابت با بزرگ‌ترین تولید کنندگان جهانی در حوزه داروست و از طرفی حرکتی در راستای وارد شدن به بازارهای جهانی برای صادرات است که از آرزوهای ما بود تا بتوانیم داروهای‌مان را در سرزمین‌های دیگر با GMP و استانداردهایی که مورد قبول خریداران بین‌المللی است، عرضه کنیم که این حرکت در اینجا انجام شد و امروز شاهد بهره‌برداری از یکی از بهترین و بزرگترین سایت‌های داروسازی در منطقه هستیم که قطعاً با همت، عشق و علاقه ایجاد شده و امیدوارم بتوانیم از چنین حرکت‌های بزرگ ملی حمایت‌های بیشتری کنیم.

نمکی ادامه داد: استان البرز یکی از استان‌هایی است که ظرفیت ایجاد چنین مجموعه‌هایی را دارد. در این استان صنایع بزرگ زیادی را داریم و امیدوارم بتوانیم در صنایع غذایی و دارویی هم حمایت بیشتری از سرمایه‌گذاران این استان انجام دهیم.

وی درباره ارزش ریالی سرمایه‌گذاری در این مجموعه دارویی گفت: ارزش سرمایه‌گذاری در این اقدامات فقط ریال نیست، بلکه عشق، علاقه و امیدی که در این مجموعه‌ها صرف شده بسیار ستودنی است. این اقدام در شرایط تحریم و در شرایطی که سرمایه‌گذاری به ویژه در حوزه دارو با موانعی روبروست، انجام شده و بسیار ارزشمند است. بزرگترین سرمایه‌ای که در این مجموعه‌ها صرف می‌شود عشق، علاقه، امید و وطن دوستی است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند و امسال را سال رونق تولید نامگذاری کردند، ما هم با همه وجود از تولید داخل حمایت می‌کنیم. بر اساس برنامه‌ریزی‌هایمان در حوزه‌هایی مانند صدور مجوزها، دادن قیمت درست و … از تولید کنندگان داخلی در حوزه دارو حمایت<Protection>می‌کنیم.

نمکی در پاسخ به سوالی مبنی بر ارائه وام‌های کم بهره به تولید کنندگان دارویی گفت: وام دادن دست وزارت بهداشت نیست، بلکه دست نظام بانکی است. البته ما در این زمینه پیشنهاداتی را آماده کرده‌ایم تا در هیأت دولت مطرح کنیم و با مساعدت‌های رئیس بانک مرکزی بتوانیم این اقدام را هم به سرانجام برسانیم. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: