کد خبر: ۲۲۹۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019April 21
بیماران مبتلا به سرطان کبد اولیه و متاستاتیک که قابل عمل جراحی نیستند با رادیوداروی 90 Resin Microspheres نزدیک به ۵۰ الی ۶۰ درصد امید به حیات مجدد پیدا کرده و به کیفیت بسیار بهتری از زندگی دست پیدا می‌کنند
شفاآنلاین>سلامت>همزمان با سیزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای از دستاوردی در صنعت هسته‌ای کشورمان رونمایی شد که بر اساس آن، ایران توانسته است در تولید و آزمایش یکی از مهم‌ترین رادیوداروها که در درمان سرطان کبد موثر است در کنار معدود کشورهای تولیدکننده آن در دنیا قرار گیرد.

به گزارش شفاآنلاین، سرطان<Cancer> کبد یکی از کشنده‌ترین سرطان‌های گوارشی است و در حال حاضر جزو شش سرطان شایع در مردان است و طبق گزارش‌ها در حدود ۲۰۰ نفر در سال به سرطان کبد مبتلا می‌شوند.

بیماران مبتلا به سرطان کبد اولیه و متاستاتیک که قابل عمل جراحی نیستند با رادیوداروی 90 Resin Microspheres نزدیک به ۵۰ الی ۶۰ درصد امید به حیات مجدد پیدا کرده و به کیفیت بسیار بهتری از زندگی دست پیدا می‌کنند.

فاز آزمایشگاهی و پیش بالینی این دارو با موفقیت به اتمام رسیده و در حال گذران فاز بالینی با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شیراز است.

شرکت پارس ایزوتوپ تولیدکننده این رادیودارو در کشور است که چندی پیش از سوی آمریکا مورد تحریم ضد بشری قرار گرفت.

بعد از خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت سال گذشته تمامی تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران که در چارچوب برجام معلق شده بود بازگشت اما علاوه بر آن تحریم‌ها متأسفانه آمریکا بخش‌های دارو و غذا و دیگر ابعاد انسانی و نیز در حوزه تولید رادیودارو و ایمنی هسته‌ای تحریم‌هایی را علیه ایران اضافه کرد که با انتقاد شدید ایران رو به رو شد. این درحالی است که این بخش‌ها مرتبط با ابعاد انسانی و بشری است و هیچ گاه نباید طبق قوانین بین‌المللی مورد تحریم کشورها قرار گیرد.

رادیوداروی ایتریوم ۹۰ تا به حال بر روی ۱۲ بیمار مبتلا به سرطان کبد<liver cancer> تست شده است.

قیمت این رادیودارو ۵۰۰۰ الی ۶۰۰۰ یورو است که به دلیل بومی سازی برای بیماران داخلی بسیار ارزان‌تر در دسترس خواهد بود.

علاوه بر تأمین بازار داخل امکان صادرات این رادیودارو میسر است.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: