کد خبر: ۲۲۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 19
متأسفانه کنگره امسال را زمانی برگزار می‌کنیم که در بعضی از استان‌ها سیل ویرانگر خانه و کاشانه هموطنان ما را به تاراج برده و تعدادی نیز عزیزان خود را در این واقعه ناگوار از دست داده‌اند
شفاآنلاین>سلامت> رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، با اشاره به حادثه سیل در برخی استان ها، خواستار توجه به مشکلات روحی روانی آسیب دیدگان این حادثه شد.

به گزارش شفاآنلاین، ایرج خسرونیا، در آستانه برپایی سی امین کنگره سالانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، گفت: بخشی از درآمد این کنگره برای کمک به هموطنان آسیب دیده در سیل اخیر هدیه می‌شود.

وی افزود: متأسفانه کنگره امسال را زمانی برگزار می‌کنیم که در بعضی از استان‌ها سیل ویرانگر خانه و کاشانه هموطنان ما را به تاراج برده و تعدادی نیز عزیزان خود را در این واقعه ناگوار از دست داده‌اند.

خسرونیا ادامه داد: جامعه پزشکی همانند سایر گروه‌ها بیکار ننشسته و در کنار نیروهای پرتلاش ارتش، سپاه و سایر ارگان‌ها تا آنجا که امکان داشت کمک کرده، همراهی می‌نماید و این کمک‌ها جزئی از وظایف پزشکی(medical) و اخلاق پزشکی است.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، با بیان اینکه اخلاق پزشکی و کمک به همنوع مر بوط به امروز و فردا نیست و از دوران قرون وسطی، سوگند نامه بقراط و نوشته‌های توماس پرسیوال انگلیسی مطرح بوده و بعدها به عنوان یکی از دروس دانشگاهی در تمام کشورها به خصوص آنان که خود را پیشرفته نام نهاده اند و به آن افتخار می‌کنند، قرار دارد، تصریح کرد: اما در عمل طبق قوانین نا نوشته همین کشورهای پیشرفته از کمک به مردمی که احتیاج دارند، خودداری می‌کنند، حتی به وسیله عوامل خود مانع از رسیدن کمک‌های بشردوستانه، دارو و لوازم پزشکی سایر کشورها می‌شوند.

وی گفت: جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران به شدت این تحریم امور پزشکی و کمک رسانی را محکوم کرده و از تمامی افراد جهت کمک به هموطنان دعوت می‌کنیم و معتقدیم که مردم ما این تحریم‌ها را فراموش نخواهند کرد. امیدواریم روزی فرا برسد که هموطنان ما به هیچ کمکی نیاز نداشته باشند و خود کمک کننده به سایر کشورها باشند.

خسرونیا افزود: باید به یاد داشته باشیم، مشکلات سیل زدگان و زلزله زده‌ها تنها مربوط به همان روزهای اول نیست و چند هفته بعد مشکلات به صورت بیماری‌های روحی روانی خود را نشان می‌دهد بدین ترتیب باید همکاران روانپزشک و روانشناس ما به طور جدی در محل حضور داشته باشند.

رئیس سی امین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با یادآوری اینکه برخی امراض یا به صورت روحی روانی یا به صورت امراض روان تنی خود را نشان می‌دهد، ادامه داد: گاه در چنین شرایطی شخص بیمار از نظر جسمی سالم است ولی تظاهرات بیماری روانی خود را به صورت جسمی نشان می‌دهد.

خسرونیا با اشاره به اینکه همکاران ما در منطقه حضور دارند هشدار داد که معاینه بیماران مصیبت دیده و سیل زده حداقل برای یکبار ضروری است تا از مشکلات روحی، خودکشی، و…، و عوارض احتمالی بیشتر جلوگیری گردد.

وی گفت: دعوت از هنرمندان به مناطق سیل زده و تشویق مسئولین بهداشتی درمانی برای حضور بیشتر در منطقه تاکید می‌شود.

سی امین کنگره جامعه پزشکان(physicians) متخصص داخلی ایران، سه شنبه سوم اردیبهشت ۹۸ در مرکز همایش‌های رازی آغاز و تا جمعه ششم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: