کد خبر: ۲۲۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 19
تاکنون بیماران مبتلا به دیابت، فشارخون و سرطان توسط مسئولان حوزه سلامت مستقر در مناطق سیل‌زده شناسایی شده‌اند و دانشگاه‌های علوم پزشکی داروهای مورد نیاز آنها را به صورت رایگان توزیع کرده‌اند
شفاآنلاین>سلامت> رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، با ارزیابی مثبت از اقدامات وزارت بهداشت در جهت تامین داروی بیماران خاص در مناطق سیل‌زده تاکیدکرد که مسئولان حوزه سلامت و بهزیستی، بیماران مبتلا به دیابت، فشارخون، سرطان و معلولان را در این مناطق شناسایی و ساماندهی کرده‌اند.

به گزارش شفاآنلاین، حسینعلی شهریاری در تشریح روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران خاص در مناطق سیل‌زده با بیان اینکه وزارت بهداشت از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی داروهای مورد نیاز بیماران خاص را در این مناطق توزیع کرده است، گفت: تاکنون بیماران مبتلا به دیابت، فشارخون و سرطان توسط مسئولان حوزه سلامت مستقر در مناطق سیل‌زده شناسایی شده‌اند و دانشگاه‌های علوم پزشکی داروهای مورد نیاز آنها را به صورت رایگان توزیع کرده‌اند.

نماینده مردم  زاهدان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وزارت بهداشت تمام بیماران روانی که در مراکز نگهداری می‌شدند را شناسایی و ساماندهی کرده است، همچنین سازمان بهزیستی معلولان و حتی معتادان متجاهر را نیز قبل از اینکه آسیبی ببینند به جای امن منتقل کرده است.

وزارت بهداشت باید منابع مالی لازم برای پرداخت مطالبات شرکت‌های دارویی را تامین کند

وی تصریح کرد: ما در مناطق سیل‌زده از نظر تامین دارو با مشکلی مواجه نیستیم، اما این نگرانی هم وجود دارد که بعد از عبور از این بحران باید مطالبات شرکت‌های دارویی پرداخت شود، بنابراین لازم است وضعیت منابع مالی رصد و کنترل شود.

شهریاری افزود: آنچه مسلم است باید همه دست به دست هم دهیم تا از بحران ناشی از حادثه سیل ویرانگری که رخ داد، خارج شویم و به گونه‌ای اوضاع را در مناطق سیل‌زده مدیریت کنیم که هیچ تهدیدی برای سلامت جسمانی افراد وجود نداشته باشد.

ابتلا به افسردگی (Depression)مردم مناطق سیل‌زده را تهدید می‌کند

وی خاطرنشان کرد: بی‌تردید تعداد زیادی از مردم در مناطق سیل‌زده وسایل زندگی، خانه، زمین کشاورزی، شغل یا اعضای خانواده خود را از دست داده‌اند، بنابراین ابتلا به افسردگی آنها را تهدید می‌کند که می‌طلبد مسئولان حوزه بهداشت و درمان تمهیداتی را در جهت تامین سلامت روان این افراد بیندیشند.

سازمان دامپزشکی همکاری خوبی برای جمع‌آوری لاشه حیوانات از مناطق سیل‌زده دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: خوشبختانه سازمان نظام دامپزشکی همکاری خوبی با مسئولان در مناطق سیل‌زده در جهت جمع‌آوری لاشه حیواناتی که تلف شده‌اند و ضدعفونی این محیط داشته‌اند که این اقدمات نقش مهمی در جهت پیشگیری از شیوع بیماری‌های ناشی از وقوع سیل خواهد داشت.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان(cure) مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تاکنون هم مردم و هم خیرین با همدلی در جهت رفع مشکلات مناطق سیل‌زده پای کار بوده‌اند، از سوی دیگر مسئولان مربوطه همچون سپاه، ارتش و بسیج با تمام وجود به میدان آمدند و وزارت بهداشت، جمعیت هلال احمر و اورژانس کشور نیز کار بسیار بزرگی در جهت امدادرسانی انجام دادند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: