کد خبر: ۲۲۹۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 19
در بیماری های ویروسی نیازی به تجویز آنتی بیوتیک نیست همچنین نباید آنتی بیوتیک مصرفی در بخش مراقبت های ویژه در درمان های سرپایی تجویز شوند
شفاآنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان بیمه نیرو‌های مسلح گفت: در سال ۹۸ طرح تجویز منطقی آنتی بیوتیک در بخش‌های ویژه اجرایی خواهد شد.

به گزارش شفاآنلاین،امیر نوروزی مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران ، با اشاره به مصرف بالای آنتی بیوتیک در کشور گفت: مصرف آنتی بیوتیک در بخش های بیمارستانی بالاست و پزشکان گاهی آنتی بیوتیک های غیر ضروری تجویز می کند که می تواند منجر به فاجعه بهداشتی و درمانی شود.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران  ادامه داد: ما جلسات متعددی در زمینه مقاومت میکروبی در بخش های بیمارستانی به ویژه در بخش های مراقبت ویژه داشتیم و خوشبختانه با همکاری بسیار خوب بهداشت و درمان نیروهای مسلح و علوم پزشکی ارتش و علوم پزشکی بقیه الله و فرماندهان بهداشت و درمان<cure> نیروهای مسلح تصمیماتی گرفتیم و مقرر شده است تا در سال 98 به طور مداوم جلسات متعدد در مصرف آنتی بیوتیک ها داشته باشیم.

نوروزی اظهار کرد: اتفاق بدی که رخ می دهد این است که پزشکان در بخش سرپایی و بستری به دلیل مقاومت میکروبی به مصرف غیر منطقی آنتی بیوتیک ها  روی می آورند و به جای آنکه آنتی بیوتیک های خط اول استفاده کنند به سراغ آنتی بیوتیک های تجویزی در بخش های مراقبت ویژه می روند.

تجویز آنتی بیوتیک بخش های ویژه در اورژانس و درمانگاه 

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: به عنوان مثال در بیماری های ویروسی نیازی به تجویز آنتی بیوتیک نیست همچنین نباید آنتی بیوتیک مصرفی در بخش مراقبت های ویژه در درمان های سرپایی تجویز شوند، متاسفانه با تجویز آنتی بیوتیک بخش های ویژه در بخش های اورژانس<Emergency> و درمانگاه  مواجه هستیم که انی داروها را باید فوق تخصص عفونی و با پیگیری و جلوگیری از مقاومت میکروبی تجویز شوند.

نوروزی بیان کرد: ما در مرحله نخست در کشور تجویز منطقی آنتی بیوتیک در بخش های مراقبت ویژه بیمارستان های نیروهای مسلح را اجرایی کردیم و پس از نتیجه این طرح در بیمارستانهای نیروی مسلح این طرح در سایر مراکز درمانی کشور نیز اجرایی خواهد شد.yjc 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: